Zaadkanaal

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 41

Zaadkanaal

Hallo, jullie zullen wel denken, heb je haar weer, maar k heb deze week tentameweek, daarom dus al mij vragen :eusa_whistle: !

Ik heb een vraag,

Waarom liggen de leydig cellen aan de buitenkant van het zaadkanaal, waarom niet aan de binnenkant? en hoe komt het testosteron dan in het zaadkanaal?

En waar dienen Spermacel moeder cellen voor ?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Zaadkanaal

Wat denk je zelf dat daar de reden voor is?

Waarom moet er eigenlijk een reden zijn?

Heb je hier gekeken? Onderaan staan referenties.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 4.502

Re: Zaadkanaal

De infrastructuur van een testikel was op de verwijzing heel gedetailleerd aangegeven met de ligging van de Leydig-cellen en hebben nmm.dan ook geen verband met het zaadkanaal,dat weer op een andere plek aan het scrotum is gesitueerd.

Berichten: 4.502

Re: Zaadkanaal

Om op dit onderwerp door te gaan,het lijkt me interessant -ook nav. de vraag van WendieJ-via een schema of afbeeldingen te zien

hoe de in mijn ogen 3D-delta-infrastructuur van de testikels hun geproduceerde zaadcellen afvoeren in de zaadbuis buiten het scrotum.

En vervolgens de verbinding met de prostaatklier,de functie ervan-in mijn ogen- ook van afsluiter van het urinekanaal bij het plaats vinden van een copulatie.

In mijn literatuur zie ik geen exactie gegevens en ik heb het idee dat dit ook voor WendieJ de grondslag van haar vraag is.

Reageer