[natuurkunde] massadichtheid, volume en massa

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 6

[natuurkunde] massadichtheid, volume en massa

Hallo,

ik ben een student uit de tweede graad en heb wat moeilijkheden!

Binnen enkele dagen heb ik een sb over massadichtheid van willekeurige stoffen bepalen ( en ook volume en massa

met behulp van de formule P= m (gedeelt door) V

Ik snap de 2 basisoefeningen helemaal niet dus kan ik ook niet verder werken aan mijn oefeningen.

nl. 1) Een koperen blokje is 3.5 cm lang en 4.2 cm breed en heeft een massa van 834 g.

Wat is de hoogte van dit blokje?

Hier blijf ik belachelijk hoge getallen uitkomen als 3654 ???? :eusa_whistle:

2) Een mahoniehouten balk heeft als afmetingen: lengte 4.00m, breedte 0.25 m

en dikte 0.10m. De massa van de balk is 85.4 kg. Wat is de massadichtheid?

Als iemand deze oef zou kunnen uitleggen of me alvast op weg kunnen zetten, bedankt!

Arnaud

Gebruikersavatar
Berichten: 711

Re: [natuurkunde] massadichtheid, volume en massa

Dag Arnaudbroes, Welkom :eusa_whistle: op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] VAKGEBIED-TAGS

Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel.

bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.


[/td]</table>
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]

Berichten: 8.614

Re: [natuurkunde] massadichtheid, volume en massa

Arnaudbroes schreef:nl. 1) Een koperen blokje is 3.5 cm lang en 4.2 cm breed en heeft een massa van 834 g.

Wat is de hoogte van dit blokje?

Hier blijf ik belachelijk hoge getallen uitkomen als 3654 ????