[fysica] energie en watt

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

[fysica] energie en watt

hallo beste mensen.

ik moet voor school een aantal vragen beantwoorden, waarvan ik werkelijk geen idee heb hoe ik in hemels naam aan de antwoorden kom.

weet iemand de berekening en het antwoord op de vraag:

als je een lichaam (zeg met een massa van 50 kg) zou omzetten in pure energie, hoeveel gloeilampen van 100 watt zou je dan in een jaar kunnen laten branden? Gebruik E=mc^2

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [fysica] energie en watt

Welkom op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] VAKGEBIED-TAGS

Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel.

bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.


[/td]</table>
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zelf aan?[/color]
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: [fysica] energie en watt

Reken eerst eens uit hoeveel energie je krijgt als je een massa van 1 kg geheel in energie zou kunnen omzetten, en gebruik verder het gegeven dat 1 kWh = 3,6MJ.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Berichten: 208

Re: [fysica] energie en watt

Ik weet niet waar heel het hoofdstuk over gaat maar misschien moet je denken vanuit eenheden.

de eenheid van energie is Joule

En van watt is dat Joule/seconde

je kan uitrekenen hoeveel energie je dus hebt met de gegeven formule. En je weet ook hoeveel seconden er in een jaar zitten.

Reageer