Zijde van een driehoek

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

Zijde van een driehoek

Kan een zijde van een driehoek negatief zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Zijde van een driehoek

In plaats van een zijde, bedoel je wellicht de lengte van die zijde. Lengtes zijn, zoals oppervlaktes en inhouden, per definitie positief. Het zou wel kunnen dat je bij bepaalde vraagstukken of problemen een betekenis kan toekennen aan 'negatieve lengtes/oppervlaktes/inhouden'.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 13

Re: Zijde van een driehoek

normaal gesproken niet. (deze kan hooguit de andere kant in wijzen, maar dat in niet per definitie negatief.)

het kan alleen als je met coordinaten werkt en een zijde negatieve coordinaten meegeeft.

hoezo?....
Er bestaan geen problemen alleen oplossingen voor lastige questies.

Berichten: 5

Re: Zijde van een driehoek

moco schreef:normaal gesproken niet. deze zal dan gewoon de andere kant in wijzen.

het kan alleen als je met coordinaten werkt en een zijde negatieve coordinaten meegeeft.

hoezo?....
wel, ik was aan een vraagstuk aan het werken (zie hieronder) en wanneer een zijde negatief kan zijn, zou het antwoord vier zijn in plaats van drie

vraagstuk:Een zijde van een driehoek heeft lengte 8 en maakt met een tweede zijde een hoek van

60. Hoeveel mogelijke gehele waarden strikt kleiner dan 10, kan de lengte van die

tweede zijde hebben zodat de lengte van de derde zijde ook geheel is?

(A) 0 (B) 1 © 2 (D) 3 (E) 4

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Zijde van een driehoek

Een negatieve zijde zal hier niet de bedoeling zijn; als je berekening verder klopt, zou ik het dus op 3 houden.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 13

Re: Zijde van een driehoek

lengtes:

8,7,3

8,7,5

8,8,8

als ik me niet heel erg vergis
Er bestaan geen problemen alleen oplossingen voor lastige questies.

Berichten: 4.502

Re: Zijde van een driehoek

Een driehoek pogen uit te tekenen ,dus 8 cm,hoek van 60 graden en de kortste zijde is via haakse lijn en geeft een hoek van 30 graden en hier rolt:...????

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Zijde van een driehoek

Hier rolt...? Wat? Ik begrijp niet wat je bedoelt.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Zijde van een driehoek

moco schreef:lengtes:

8,7,3

8,7,5

8,8,8

als ik me niet heel erg vergis
Het is niet de bedoeling de antwoorden te geven.

Aanwijzingen aan de vraagsteller zijn van harte welkom.

Berichten: 4.502

Re: Zijde van een driehoek

Ik meen dat hier E uit komt,omdat ik van een rechth.driehoek uitging en ik benaderde de tegenoverliggende zijde van de bewuste lijn van 8 cm onder een hoek van 60 graden en kom op 4 cm uit.

Wrs begrijp ik het vraagstuk niet als ik de reactie van mijn voorganger TD vertaal :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Berichten: 13

Re: Zijde van een driehoek

Safe schreef:Het is niet de bedoeling de antwoorden te geven.

Aanwijzingen aan de vraagsteller zijn van harte welkom.


mijn excusses voor mijn lompheid logisch

:eusa_whistle:
Er bestaan geen problemen alleen oplossingen voor lastige questies.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Zijde van een driehoek

oktagon schreef:Ik meen dat hier E uit komt,omdat ik van een rechth.driehoek uitging en ik benaderde de tegenoverliggende zijde van de bewuste lijn van 8 cm onder een hoek van 60 graden en kom op 4 cm uit.

Wrs begrijp ik het vraagstuk niet als ik de reactie van mijn voorganger TD vertaal :eusa_whistle:
De antwoordmogelijkheden zijn geen lengtes (van een zijde), maar aantal mogelijke driehoeken (met gehele lengtes van zijden).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.502

Re: Zijde van een driehoek

@TD:

Als ik dan de vraag goed begrijp,moet ik die bewuste lijn onder 60 graden vanaf die 8 cm lijn doortrekken totdat deze een cirkelboog met een straal van 10 cm vanaf het beginpunt van de 8 cm lijn,snijdt.

En dat is op iets meer dan 11 cm cm en zou dus inhouden 11 driehoeken!

Maar ik ben ook benieuwd naar de uitleg (ook van de bedoeling van de vraag) en het antwoord!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Zijde van een driehoek

@Mathi___

Ga uit van de cos-regel in een driehoek waarbij het gegeven van de hoek van 60 graden gebruikt wordt.

Reageer