Links omdraaien

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Links omdraaien

Bennieuwhier, volgens mij weet jij het verschil tussen oost en west niet.

Berichten: 866

Re: Links omdraaien

bennieuwhier,

Je hoeft de aarde niet dubbel te plooien Die is reeds van zich zelf bolvomig(of toch ongeveer).

Denk eens terug aan de reden waarom Colombus amerika ontdekt heeft.

Hij wist reeds dat de aarde dubbelgeplooid was, dus rond. Hij redeneerde : als ik steeds verder naar het Westen vaar moet ik een nieuwe weg naar Indië vinden . Misschien is die wel korter dan de lange weg Oostwaarts om de Kaap de goede Hoop of Oostwaards per karavaan door de woestijnen. Hij vond land en noemde de bevolking dan ook Indianen.

Met dat verhaal bedoel ik maar dat je steeds verder, bijvoorbeeld, Oostwaards kan wandelen of varen, toch zal het Oosten steeds voor je blijven liggen, zelfs in Japan. Uiteindelijk ben je terug waar je vertrok. Gedurend je ganse tocht zal je iedere ochtend de zon in het Oosten zien opkomen en achter je zie ondergaan. Op je reis zal je, van zodra je half weg bent, door landen komen die vanuit Nl gezien (en ook vanuit Greenwich) in het Westen liggen en waar van de coördinaten zelfs in graden Westerlengte uit gedrukt worden. Maar dat mag je niet verwarren.Voor je blijven zien naar het Oosten waar de zon beslist zal opkomen :shock:

Berichten: 8

Re: Links omdraaien

Ik vind de discussie heel leuk, en dat er op gereageerd wordt.

Maar de discussie gaat niet over de kern van de zaak.

Hier word alleen gepraat over dat het niet zo is dat de aarde rechts om draait, maar stel je nou eens voor dat de aarde wel rechts om draait.

Hoe zou het leven op aarde er dan uit zien.

En daar heb ik nog niet veel over gelezen in de berichten.

Kan iemand zich daar een voorstelling van maken. Wat voor in voed zou het hebben op ons, ten aanzien van de situatie zo als die nu is. :shock:

Berichten: 8

Re: Links omdraaien

er zat een foutje in het vorige bericht

Ik vind de discussie heel leuk, en dat er op gereageerd wordt.

Maar de discussie gaat niet over de kern van de zaak.

Hier word alleen gepraat over dat het niet zo is dat de aarde rechts om draait, maar stel je nou eens voor dat de aarde wel links om zou draaien.

Hoe zou het leven op aarde er dan uit zien.

En daar heb ik nog niet veel over gelezen in de berichten.

Kan iemand zich daar een voorstelling van maken. Wat voor in voed zou het hebben op ons, ten aanzien van de situatie zo als die nu is.

:shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Links omdraaien

Ik snap niet waarom iedereen williewortel de relativiteit van de draairichting probeert aan te duiden. Hij heeft gewoon een arbitrair frame gekozen om zijn zaak duidelijk te maken. Ik vraag me ook af wat er hypothetisch gebeurt als de aarde plots andersom zou beginnen spinnen, danwel sterrenkundig.

Berichten: 866

Re: Links omdraaien

HolyCow,

Een sterrekundige of zo iets ben ik absoluut niet maar eigenlijk denk ik dat het voor ons helemaal geen verschil zou uitmaken als de aarde in de andere zin draaide. Allemaal kwestie van gewoonte he.

Behalve natuurlijk bij het afremmen en terug aanzetten in de andere richting Zullen we ons wel eventjes moeten vasthouden 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: Links omdraaien

Wanneer de andere parameters van de aardbeweging hetzelfde blijven verandert er verder niets.


Dit neem ik gedeeltelijk terug.

De windpatronen en de zeestromingen zullen veranderen van richting.

(niet van aard)
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Reageer