Dikte staalbalk berekening

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Dikte staalbalk berekening

Hoi,

heb hier op het forum al heel wat vragen gezien over draagkrachtberekeningen van staalbalken allerhande.

Er wordt vaak verwezen naar freeware waarmee jezelf aan de slag kan;

Mijn vragen:

1. is die freeware nog te downloaden want al de links die ik tegenkwam zijn dood?

2.is die freeware dummie-proof genoeg voor een leek als ik (bioloog die behalve wat statistiek al 10 jaar geen kaas meer heeft gegeten van wiskunde noch fysica)?

Groeten en alvast bedankt voor de moeite!

Patrik
"There is a theory which states that if ever anyone discovers exactly what the Universe is for and why it is here, it will instantly disappear and be replaced by something even more bizarre and inexplicable.

There is another theory which states that this has already happened."

- The Restaurant at the End of the Universe, Douglas Adams

Berichten: 4.502

Re: Dikte staalbalk berekening

De eerste "Handige link" onder Bouwkunde bevindt zich onder de "levenden" !

Berichten: 2

Re: Dikte staalbalk berekening

Dankjewel Oktagon,

heb je software gevonden en ga nu één en ander proberen
"There is a theory which states that if ever anyone discovers exactly what the Universe is for and why it is here, it will instantly disappear and be replaced by something even more bizarre and inexplicable.

There is another theory which states that this has already happened."

- The Restaurant at the End of the Universe, Douglas Adams

Berichten: 1

Re: Dikte staalbalk berekening

Beste allemaal,

Ik zie hier af en toe best angstige benaderingen van de sterkteleer. Dit is absoluut niet zomaar met eenvoudige regeltjes in fora op te lossen. Hoewel ik daar ook naar aan het zoeken was heb ik voor mijn verbouwing een website gevonden waar je relatief simpel tegen (ja niet gratis!!) lage kosten de antwoorden hebt. Ik was binnen 3 dagen op weg met officiele papieren. Ik vond de websote via een startpagina. www.balkberekening.nl

Misschien hebben jullie er iets aan. Het werkte wel.

Groet en succes

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Dikte staalbalk berekening

Ik zie hier af en toe best angstige benaderingen van de sterkteleer. Dit is absoluut niet zomaar met eenvoudige regeltjes in fora op te lossen.
Zie daarom ook de disclaimer. Een balk bereken volgens de eurocode3 doe je niet even met twee formules.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer