Practica i.v.m. glaciologie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

Practica i.v.m. glaciologie

Ik heb een vraag naar een makkelijk uitvoerbaar practica voor mijn jaarwerk fysica.

Ik had zelf al gedacht aan de beweging van een gletsjer te tonen via een stuk ijs over een bak met zan, grind enz.

Maar aangezien dit tamelijk wat tijd in beslag zal nemen zou ik graag jullie opinie en eventuel practica horen.

Als het practica moelijker uitvoerbaar is voor een school dan kan mag je nog steeds je practica beschrijven zodat ik aan de hand hiervan een video op het internet kan terugvinden.

Alvast bedankt! :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.272

Re: Practica i.v.m. glaciologie

Iemand een, ook al is het maar een wild, idee?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8.614

Re: Practica i.v.m. glaciologie

Mooi eindwerkonderwerp, maar een practicum verzinnen lijkt mij ook moeilijk. Misschien kun je inspiratie halen uit een artikel uit het Journal of Glaciology.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Practica i.v.m. glaciologie

Misschien is dit bruikbaar.

Plaats een dikke staaf ijs over twee stoelen. Sla sterk garen om het ijs en hang er een flink gewicht aan.

De draad vreet zich langzaam door het ijs.

Verklaring: de drukverhoging doet het ijs smelten. Als het touw voorbij is bevriest het water weer.

(Zo werkt schaatsen ook.)

Berichten: 4

Re: Practica i.v.m. glaciologie

Allemaal bedankt =D

Ik heb al goede ideën gelezen en ook uit een link veel informatie kunnen halen

Berichten: 4.502

Re: Practica i.v.m. glaciologie

Je zou een bak met zand en grind vermengd met veel water een dag in een grote vrieskast bij een slager,ed.laten invriezen en naderhand je test uitvoeren.

Duurt misschien een dag om je bevroren mengsel eruit te halen!

Reageer