Profielwerkstuk walking fridge

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Profielwerkstuk walking fridge

Ik en een vriendin zijn bezig een walking fridge te maken voor ons profielwerstuk.

Nou is dit nogal lastig. We hebben beide weinig verstand van robots en kunnen er ook weinig (beginnersinformatie) over vinden.

We hebben het idee van 'walking' inmiddels al laten varen en willen nu een 'roling fridge' gaan maken. Kan iemand ons misschien helpen? Heeft iemand een idee van site's die je een eind op weg kunnen helpen?

Zo hebben we bijvoorbeeld over het rijden. Is het mogenlijk het besturingssysteem van een bestuurbare auto te gebruiken? Eventueel ook de motor ervan en de wielen? Of we willen twee bestuurbare auto's combineren, is dit mogenlijk?

Ook las ik iets over de Continuous Rotation Servo, kun je dit makkellijk gebruiken om een robot te laten rijden?

Zijn er andere opties?

Zoals je waarschijnlijk ziet, weten we er niet zoveel vanaf. Daardoor komen we nu ook niet zoveel verder. Heeft iemand misschien een gouden tip voor hulp voor ons?

Bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 897

Re: Profielwerkstuk walking fridge

zoals een auto kan niet, ik zou een straffe accu en elktromotor gebruiken. De vraag is natuurelijk hoeveel je erin wilt investeren. Wat moet de robot kunnen, is het met afstand bediening of moet hij zelfstandig taken uitvoeren dan moet je zelf software schrijven en er een processor in steken.

Reageer