Transporteiwitten of carriers

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Transporteiwitten of carriers

Halo, ik heb een vraag ivm met carriers, je hebt t eenheidsmembraan die bestaat uit een dubbele fosfolipidelaag, en uit bepaalde eiwitten, die als ijsbergen in de zee zich in de fosfolipidelaag bevindt, zijn die eiwitten dan de transporteiwitten of carriers die zorgen voor t transport van glucose enz?

Hartelijk Bedankt!! :eusa_whistle:

Berichten: 8.614

Re: Transporteiwitten of carriers

Dat klopt. Besef wel dat het echte plaatje veel gecompliceerder is. Je hebt een enorme variëteit aan membraaneiwitten, die je kan opdelen volgens structuur of volgens functie. Carriers zijn daar slechts een klein onderdeel van. Merk ook op dat niet alle transporteiwitten carriers zijn.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Re: Transporteiwitten of carriers

Dankuwel, u zit zeker in de universiteit en studeert Geneeskunde?

u weet er blijkbaar veel van :eusa_whistle:

Berichten: 8.614

Re: Transporteiwitten of carriers

Dat klopt, maar waar leid je dat uit af? Ik had evengoed biologie, biochemie, bio-ingenieur of biomedische wetenschappen kunnen studeren.

Ik heb pas een uitgebreid stuk over dynamiek van membranen en membraaneiwitten gezien, dus daarom zit alles nog vers in m'n geheugen en kan ik er veel over vertellen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Re: Transporteiwitten of carriers

Wel, ik leid dat af uit het volgende; ik zag (bij de sectie toelatingsexamens arts-tandarts)dat u meedeed aan de toelatingsexamens :eusa_whistle:

Berichten: 8.614

Re: Transporteiwitten of carriers

Ach zo, mooi gezien. Succes nog met je biologie.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Re: Transporteiwitten of carriers

ja Bedankt, superleuk vak( biologie )

Reageer