[mechanica] inpsiratie voor onderwerp case study

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 450

[mechanica] inpsiratie voor onderwerp case study

Hallo,

We hebben de opdracht gekregen om voor een bepaald bewegend mechanisch systeem een volledige case study uit te werken. In de case study moeten we de beweging van het systeem volledig beschrijven. Het is logisch dat de keuze van het systeem van levensbelang is. Zie hier een modelvoorbeeld van een dergelijke case study:

[attachment=4559:voorbeel..._verslag.pdf]

Ik ben al heel lang aan het zoeken naar een geschikt systeem. Ik was aan het denken aan één of andere kermisattractie maar ik kan echt niks bedenken wat op een formele manier dynamisch en kinematisch beschreven kan worden. Het landingsgestel in het voorbeeld leent zich hier perfect toe. Een ander voorbeeld is de beweegbare "arm" waarop een camera bevestigd is op festivals, voetbalmatchen en dergelijke om zeer beweeglijk te kunnen filmen.

Heeft iemand een creatief idee om een case study rond uit te werken?
Bijlagen
voorbeeld_case_verslag.pdf
(600.71 KiB) 519 keer gedownload

Berichten: 52

Re: [mechanica] inpsiratie voor onderwerp case study

Wat dacht je van een windmolen?

Gebruikersavatar
Berichten: 450

Re: [mechanica] inpsiratie voor onderwerp case study

Daar had ik ook al aan gedacht maar ik denk dat het een te simpel systeem is. Het zal niet makkelijk zijn om daarop de stelling van coriolis, het principe van virtuele arbeid, etc. op toe te passen.

Gebruikersavatar
Berichten: 450

Re: [mechanica] inpsiratie voor onderwerp case study

Is een robot die een bepaalde taak uitvoert misschien geen goed idee? Het probleem is denk ik dat mijn kennis van de leerstof nog niet toereikend is om een goed idee van een slecht idee te onderscheiden. Het zou echt iets moeten zijn in de trend van het voorbeeld.

Reageer