Springen naar inhoud

Interplanetair monetair systeem

• Log in om te kunnen reageren

Romancifer

Romancifer

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 november 2009 - 20:21

Ik heb mijzelf de politieke opdracht gegeven om de overbevolking op deze planeet op te lossen door een monetair-economisch systeem te ontwikkelen dat toekomstige ontwikkelingen als 'space travel' en koloniseren aan kan zonder dat bijvoorbeeld geld waardeloos wordt, dat de waarde van geld vervormt of dat het berekenen van rente onmogelijk wordt.

Vanzelfsprekend gaat het hier om lange-termijn-denken, maar als een nieuw monetair-economisch systeem dat geŽnt is op boven genoemde zaken in werking treed kunnen bedrijfskundigen al aan de slag dergelijke expedities winstgevend te maken.

Verder heb ik via Google gezocht op "interplanetary monetary system", maar dan krijg ik vooral science-fiction waar ik niks mee kan.

Mijn vraag is nu welke deelonderwerpen van natuurkunde en economie ik me op moet gaan focussen. Bij natuurkunde weet ik in elk geval dat ik de speciale relativiteitstheorie moet bestuderen en bij economie moet ik monetaire theorie goed genoeg snappen.

Dus nogmaals: welke andere deelgebieden moet ik meenemen in mijn creatieve proces?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures