Kunstmatige intelligentie (in combi met wiskunde_algoritmen en redeneren)

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Kunstmatige intelligentie (in combi met wiskunde_algoritmen en redeneren)

Hallo iedereen

Ik ben bezig met een opdracht over beredeneren waarbij je uiteindelijk tot een oplossing moet komen (met redeneren) in de vorm een formule.

Met de resultaten hiervan zou ik een spel kunnen maken die goed werkt. Het spel is een soort doolhof. Je hebt een bewegende voorwerp met een begin snelheid die steeds kan toenemen als die in dezelfde richting blijft volgen. Als je de richting verandert of afremt (omdat je een obstakel tegenkomt), dan moet de beginsnelheid opnieuw op 0 moeten worden opgesteld. Wat ik wil weten is hoe je het snelste bij de finish bent met het minst aantal snelheid veranderingen, richting veranderingen (kortom hoe je het makkelijkst en snelst de obstakels kunt ontwijken en de finish bereikt)?

Je moet de formule voor de snelste manier beredeneren. Ik dacht eraan om met algoritmen aan de gang te gaan, maar ik weet het niet zeker. Kan iemand me op de goede weg helpen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Kunstmatige intelligentie (in combi met wiskunde_algoritmen en redeneren)

Dat is nogal vaag verwoordt, maar normaal gezien doet men zoiets met grafen. Dijkstra als het zeker moet, A* als het snel moet. De gewichten om af te remmen en op te trekken moet je dan meegeven met je takken.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer