Springen naar inhoud

Aard van de gevormde neerslag

• Log in om te kunnen reageren

JeanJean

JeanJean

• >250 berichten
  • 393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 november 2009 - 15:35

Beste wetenschappers,

Bij sommige reacties wordt neerslag gevormd. In onze cursus praat men over grove en fijne neerslagen. Ik weet niet wat dit betekent en ook op het internet staat geen duidelijk antwoord. Dus: kan iemand me het verschil uitleggen tussen grove en fijne neerslagen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

scholierlola

scholierlola

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2010 - 14:53

ik heb dit gevonden

Fijne neerslag, zoals motregen of motsneeuw, kan vallen uit wolken met een lagere wolkenbasis van soms 500 meter hoogte. Motregen of motsneeuw uit zulke lage wolken is daarom niet altijd zichtbaar op de KNMI-neerslagradar. Ook mist, die bestaat uit zeer fijne druppeltjes in een wolkenlaag die op het aardoppervlak ligt, wordt door de neerslagradar niet gesignaleerd. Motregen, motsneeuw en mist worden wel vermeld in de weerrapporten zodra de automatische weerstations aan de grond dit waarnemen.

Veranderd door scholierlola, 10 mei 2010 - 14:58

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 mei 2010 - 15:15

Lola, te gek dat je helpt maar dit gaat over scheikunde en de neerslag die ontstaat bij chemische reacties (tussen zouten bijvoorbeeld).
Ik vermoed dat het te maken heeft met de grootte van de gevormde kristallen. Verschillende stoffen/reacties zullen verschillende kristallen vormen.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

scholierlola

scholierlola

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2010 - 15:40

Lola, te gek dat je helpt maar dit gaat over scheikunde en de neerslag die ontstaat bij chemische reacties (tussen zouten bijvoorbeeld).
Ik vermoed dat het te maken heeft met de grootte van de gevormde kristallen. Verschillende stoffen/reacties zullen verschillende kristallen vormen.

](*,) Sorry

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44891 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 mei 2010 - 18:20

Och, 't was goed bedoeld zullen we maar zeggen ](*,)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Kalkoen

Kalkoen

• >250 berichten
  • 389 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 mei 2010 - 20:46

Als we dan toch een onderverdeling moeten maken tussen fijn en grof, zou ik zeggen:
fijne neerslag maakt je vloeistof troebel (let op, troebel is iets anders dan kleurverandering). Zoals bijvoorbeeld het inbrengen van CO2 in kalkrijk water.

Grove neerslag dan denk ik vooral aan sterke vlokvorming waarbij echt slierten neerslag vormen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures