Springen naar inhoud

Wet van ohm in een gesloten kring

• Log in om te kunnen reageren

kathleen16

kathleen16

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 november 2009 - 17:42

voor school moeten we een verslag maken en je moet dan ook de wet van ohm voor een gesloten kring geven
probleem is ik ben al een heel weekend aan het zoeken en ik kan hem nergens duidelijk vinden
kan iemand mij hierbij helpen??

alvast bedankt
k.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44840 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 november 2009 - 17:50

Wat voor verslag?
Wat voor gesloten kring?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

kathleen16

kathleen16

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 november 2009 - 17:55

Wat voor verslag?
Wat voor gesloten kring?

een verslag voor fysica
en ja een elektrische gesloten kring is dat zekr?

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44840 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 november 2009 - 18:07

Toch kan ik me niet voorstellen dat je dan een heel weekeinde zoekt naar de wet van Ohm. Ik ken er eigenlijk maar een, en als ik wet van Ohm intik in google vind ik duizenden hits met U=IR (of een van de omwerkingen R=U/I of I= U/R). Ik kan me haast niet voorstellen dat je dat dan mist :eusa_whistle: , vandaar mijn verdere vragen.
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

kathleen16

kathleen16

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 november 2009 - 18:20

Toch kan ik me niet voorstellen dat je dan een heel weekeinde zoekt naar de wet van Ohm. Ik ken er eigenlijk maar een, en als ik wet van Ohm intik in google vind ik duizenden hits met U=IR (of een van de omwerkingen R=U/I of I= U/R). Ik kan me haast niet voorstellen dat je dat dan mist :eusa_whistle: , vandaar mijn verdere vragen.

ja die wet vind ik ook overal en die ken ik ook al een tijdje, maar toch vraagt ze die voor in een gesloten keten

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44840 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 november 2009 - 18:21

En dus stel ik me vragen over het verband waarin die vraag wordt gesteld, want het lijkt zo een open deur om in te trappen, te simpel voor woorden. Maar goed, ik kan niet in je opdrachten/verslag kijken.

kathleen16

kathleen16

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 november 2009 - 18:27

En dus stel ik me vragen over het verband waarin die vraag wordt gesteld, want het lijkt zo een open deur om in te trappen, te simpel voor woorden. Maar goed, ik kan niet in je opdrachten/verslag kijken.

het is ivm de elektromotorische spanning, is deze gwn de wet voor een gesloten keten ofzo?

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44840 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 november 2009 - 18:32

Nah, laat ik het zo zeggen, in een keten die niet gesloten is kun je de wet van Ohm niet toepassen, simpelweg omdat er geen stroom vloeit.

Ik heb de idee dat je te moeilijk zit te denken.

kathleen16

kathleen16

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 november 2009 - 18:34

Nah, laat ik het zo zeggen, in een keten die niet gesloten is kun je de wet van Ohm niet toepassen, simpelweg omdat er geen stroom vloeit.

Ik heb de idee dat je te moeilijk zit te denken.

nou ja onze leerkracht zorgt er altijd voor dat je veel te moeilijk begint te denken terwijl het antwoord heel simpel is
maar toch bedankt hoor ^.^

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures