Pws verbranding/conditie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Pws verbranding/conditie

Hey weet iemand een soort verband tussen gewichtsverlies en aantal callorien dat je verbrand. Ik wil namelijk voor me profielwerkstuk het verschil in verbranding en vermoeiheid meten van een bepaalde training. Bijvoorbeeld het verschil tussen roeien en rennen. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan het wegen van je gewicht voor je de prestatie levert en daarna. Zo heb je een gewichtsverlies in vocht en calorien. Ik vraag me af of hier misschien een verband tussen zit. Zo ja welke en zo nee. Zijn er misschien nog andere methodes of tips?

Dank u voor het lezen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Pws verbranding/conditie

Hey weet iemand een soort verband tussen gewichtsverlies en aantal callorien dat je verbrand.
Die is er niet. Er spelen namelijk andere parameters een grote rol zoals de intake van calorieen en het basaalmetabolisme dat per individu verschilt. Ook uit welke voedingsbron je je calorieen haalt is van invloed. Zo worden eiwitten nauwelijks omgezet in lichaamsvet.
Ik wil namelijk voor me profielwerkstuk het verschil in verbranding en vermoeiheid meten van een bepaalde training. Bijvoorbeeld het verschil tussen roeien en rennen.
Hoe wil je vermoeidheid meten? Door iemand aan te laten geven hoe moe hij is, op een schaal van bijvoorbeeld 1 tot 10?
Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan het wegen van je gewicht voor je de prestatie levert en daarna. Zo heb je een gewichtsverlies in vocht en calorien.
Hoe weet je welk percentage vocht is? Calorieen hebben geen gewicht natuurlijk (eenheid van energie).
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer