Polarimetrie relatieve fout

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gesloten
Berichten: 6

Polarimetrie relatieve fout

De totale relatieve fout wordt bepaald door: (rel. fout meting) + (rel. fout blanco meting)+ (rel. fout lengte buis) + ( rel. fout weging). Hoe bepaal je de rel. fout lengte buis en die van de weging? De formule die erbij hoort staat hieronder

Formule:

(sigma * specifieke rotatie) / specifieke rotatie = 2*(sigma * rotatie alfa van het monster)/rotatie van het monster + 2*(sigma * rotatie van blanco)/rotatie blanco) + sigma *lengte buis (=0,01)/lengte buis + sigma concentratie/concentratie.

ik zie alleen dat je alles tegen elkaar kan wegstrepen en dan hou je 6 sigma over aan de rechterkant en 1 sigma aan de linkerkant. En de standaarddeviatie kan ik wel bepalen met een formule. Maar van wat moet ik de standaarddeviatie bepalen.

zie bijlage voor een duidelijker formule
Bijlagen
relatieve_fout.doc
(32.5 KiB) 98 keer gedownload

Berichten: 6

Re: Polarimetrie relatieve fout

Ach laat ook maar zitten aan jullie gasten heb ik ook niet veel.

En als je hier wel op wilt reageren, 2 woorden. Niet doen!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Polarimetrie relatieve fout

Heouf schreef:Ach laat ook maar zitten aan jullie gasten heb ik ook niet veel.

En als je hier wel op wilt reageren, 2 woorden. Niet doen!
Oh jawel. Toch wel. :eusa_whistle: Alleen maar om je erop te wijzen dat een beetje geduld een schone zaak is. Of denk je dat het internet vol zit met scheikundekaboutertjes die op jouw geringste vingerknip onmiddellijk in actie springen?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gesloten