Springen naar inhoud

Faxen via de GSM - vraag

• Log in om te kunnen reageren

Policarpustack

Policarpustack

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 juli 2005 - 21:07

Besten,
Ik heb een stand-alone fax-toestel aangesloten aan een vaste telefoonlijn.
Ik zou de dure vaste telefoonlijn willen wegdoen, en een GSM in de plaats willen aansluiten. De GSM moet ik nog kopen.
Kan dit en hoe?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Angel

Angel

• >100 berichten
  • 119 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2005 - 21:42

Hoi Policarpustack,

Volgens mij kun je een fax apperaat niet aansluiten op je gsm. Maar om het zeker te weten zou je eens naar een telefoonwinkel moeten gaan, die zouden je neem ik aan beter kunnen vertellen of dit wel of niet mogelijk is.

Kus Angel

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 augustus 2005 - 07:01

Volgens mij trek je hooguit ~10 kB/sec door een standaard GSM lijn. Dat betekent dat het onaantrekkelijk lang gaat duren om een fax via GSM te sturen...
Never underestimate the predictability of stupidity...

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 augustus 2005 - 11:42

Hehe, mss kan het wel met een of ander duur abbonement, je weet nooit :shock:

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 augustus 2005 - 11:45

Denk niet dat het -als het al met een GSM kan- met een duurder abonement wel gaat lukken. Deze bitrates staan redelijk vast. Wil je echt serieus bezig dan heb je denk ik een sataliet telefoon nodig. MAW gebruik gewoon een vaste lijn.
"Meep meep meep." Beaker

Policarpustack

Policarpustack

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 augustus 2005 - 09:52

Als ik dit probleem voorleg in een telefoonwinkel staat iedereen met zijn mond vol tanden en hoort men het in Keulen donderen.

Ik ga alles laten zoals het is, en ik dank U allen voor Uw gewaardeerde reakties.

Policarpustack :wink:

Jan

Jan

• >25 berichten
  • 48 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 augustus 2005 - 12:21

Faxen via de GSM gaat erg goed (standaard als je een data abonement op je GSM hebt). Maar dan komt die fax binnen op de GSM en niet op je fax apparaat. De enige mogenlijkheid die ik zie, is dat zodra de fax binnenkomt dat de speaker van je GSM dat moet weergeven, zodat je dat signaal in je fax apparaat kunt voeren.

Technisch is het dus wel mogenlijk, maar dan zal je waarschijnlijk software en hardware moeten aanpassen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures