Astro fotos met skywatcher 70/900

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 6

Astro fotos met skywatcher 70/900

Ik had een vraagje over fotos maken met skywatcher 70/900 refractor telescoop. Ik heb hier gezocht in paar topics, en er werd de Philips ToUcam Pro II ofzo aangeraden, maar vroeg me af hoe ik deze met de skywatcher telescoop moet "vastmaken", is er een andere goedkope webcam dat iemand met deze telscoop aanraad ?

En heeft iemand eventueel fotos die gemaakt zijn met de skywatcher 70/900 refractor :shock:

de telescoop heeft een eq1 montering. alvast bedankt.

Berichten: 56

Re: Astro fotos met skywatcher 70/900

En heeft iemand eventueel fotos die gemaakt zijn met de skywatcher 70/900 refractor   :shock:  


Ik niet, maar er staan wel een paar aardige online: de Maan, Mars,

Jupiter, en Saturnus.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Astro fotos met skywatcher 70/900

als je hier goed leest zal je ook nog een link vinder naar een site waar fotoos worden gemaakt let kijkers van 60 tot 80mm

Berichten: 6

Re: Astro fotos met skywatcher 70/900

Heel erg bedankt, dat zijn hele mooie fotos. ok dus die Logitech QuickCam Pro 4000 is goed zie ik, maar hij gebruikt zo een adapter om het op de telescoop te mounten. Helaas weet ik heel weinig van astrophotography, maar kan iemand me vertellen wat voor adapter dat is (welke je nodig hebt).

Wat ik wel erg jammer vind is dat ik in nederland zo weinig zie met het blote oog. ik heb wel in pakistan effentjes gewoond, in een dorp zonder elektriciteit in een bosrijke omgeving, wat je daar allemaal zo met het blote oog kon zien.

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: Astro fotos met skywatcher 70/900

Tomcat schreef:Wat ik wel erg jammer vind is dat ik in nederland zo

weinig zie met het blote oog. ik heb wel in pakistan effentjes gewoond, in  

een dorp zonder elektriciteit in een bosrijke omgeving, wat je daar  

allemaal zo met het blote oog kon zien.


Sja, ............ sip hè. :shock:
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Berichten: 56

Re: Astro fotos met skywatcher 70/900

..., maar kan iemand me vertellen wat voor adapter dat is (welke je nodig hebt).
Je zou kunnen knutselen en zelf een adapter maken. Haal bijvoorbeeld bij de doe-het-zelf zaak een plastic/kunststof afsluitdop voor PCV-buizen. Maak er een gat in waar de lens van de webcam doorheen kan (haal evt het frontje van de webcam eraf).Plak er (err, wel sterke lijm gebruiken) aan de ene kant een t-ring op (om de contructie aan de telescoop vast te zetten) en bevestig aan de andere kant de webcam.

Adapters voor Philips ToUcam Pro, Vesta Pro, Logitech QuickCam, etc. worden iig aangeboden door ScopeTronix (kijk bij ScopeTronix Webcam Adapters).

Reageer