Springen naar inhoud

Magnetisme experiment

• Log in om te kunnen reageren

Michiel

Michiel

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 juli 2005 - 15:25

Ik heb me net aangemeld, omdat ik een paar kleine vraagjes heb. Vergeef me mijn onwetendheid, zo erg veel weet ik hyier niet allemaal vanaf, hoewel vooral atomische en subatomische processen me wel interesseren (bij gebrek aan een beter verwoording).

Toevallig kwam ik vandaag informatie tegen over het Philadelphia Experiment. Hierbij was het doel een US Destroyer onzichtbaar voor radar te maken door middel van magnetische velden. Geruchten gana dat het schip ook voor het menselijke oog verdween, en zelfs door tijd en ruimte is getransporteert.
Ik heb uren op het internet rondgespeurd naar technische informatie over dit experiment, maar helaas niet gevonden. Daarom post ik dit bericht.
Als ik zelf een amateuristisch experiment op wil zetten waarbij dit onder de loep genomen wordt, dan heb ik daarbij vanzelfsprekend spoelen nodig.
De vraag is alleen: wat moeten de eigenschappen van deze spoelen zijn. En een ander belangrijke facor is de stroom. Hoeveel stroom zou ik nodig moeten hebben om iets in die richting voor elkaar te krijgen. En is dit te bereiken met bijvoorbeeld verschillende aan elkaar geschakelde autoaccu's.

Dit experiment wil ik doen voor mijn eigen verrijking, en omdat het me interesseert. Het is niet mijn doel om te bewijzen dat de Destroyer echt geteleporteert is, maar meer om te kunnen zien of het uberhäubt mogelijk ís op deze manier.

Alvast bedankt voor de reactie en hopelijk de gegeven informatie.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 juli 2005 - 07:23

Philadelphia Experiment

Dat is een Science fiction film uit 1984 :shock:

Uit onze grote vriend Wikipedia:

The Philadelphia Experiment is a supposed secret experiment conducted by the U.S. Navy at the Philadelphia Naval Yards at Philadelphia, Pennsylvania, on or before October 28, 1943, which went horribly awry. It is also called "Project Rainbow". It is considered by most to be an urban legend.

Never underestimate the predictability of stupidity...

Michiel

Michiel

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 juli 2005 - 09:45

Zoals ik al zei, daar gaat het nu niet om.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 26 juli 2005 - 09:53

Waar gaat het dan wel om? Wil je iets onzichtbaar maken ofzo?

Michiel

Michiel

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 juli 2005 - 10:16

Nee, wat mijn bedoeling is, is gewoon wat 'experimenteren' met magnetische velden, niet zozeer met het resultaat iets onzichtbaar te maken.

Chriis

Chriis

• >250 berichten
  • 664 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 juli 2005 - 15:45

Nee, wat mijn bedoeling is, is gewoon wat 'experimenteren' met magnetische velden, niet zozeer met het resultaat iets onzichtbaar te maken.

Hier is wel een link: http://www.pmot.nl/N.../N_art_529.html

Maar als je onzichtbaar wordt of je wordt geteleporteerd naar de prehistorie of 6 januari 2023, dan heb ik er niks mee te maken.

Michiel

Michiel

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 juli 2005 - 16:09

Haha, ik denk niet dat dat lukt hoor :shock:

wHiTeHaT

wHiTeHaT

• >100 berichten
  • 134 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 juli 2005 - 00:41

wie weet , straks vind die ook nog iets , iets belangrijks.
Ik heb hier al eens eerder gepost mbt tot magneten etc.
Het zou mij iig niks verbazen.
Ik weet zo direct de link niet meer , ik heb daar verschillende links ingezet.
Deze links gingen over het laten zweven van objecten dmv electronische velden etc , en een laten we t ff een pepertuum mobile noemen dmv magneten.
De wijze is op zijn wijzest.. als die het zelf niet meer weet.
Hij is dan oneindig wijs :wink:
Said by me: XXXXXXX

Micheltje

Micheltje

• >250 berichten
  • 270 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 juli 2005 - 00:59

Deze links gingen over het laten zweven van objecten dmv electronische velden etc  

Dit is tegenwoordig niet zo heel speciaal meer. Je kunt ook een magnetische knikker laten tollen boven een blok dat gekoeld is met vloeibaar stikstof ( dacht ik ) . Zag ik laatst in een uitzending van een wetenschappelijk programma over industrieele gassen.

en een laten we t ff een pepertuum mobile noemen dmv magneten.

Er moet een afwisseling in het veld bestaan om beweging te veroorzaken en daarvoor heb je energie nodig.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures