Springen naar inhoud

islam/koran, maagden in het paradijs?

• Log in om te kunnen reageren

stefkuh

stefkuh

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 juli 2005 - 19:06

Is hier een islam of korandeskundige die de volgende vragen kan beantwoorden:

Klopt het dat je in het paradijs een aantal maagden krijgt als je goed hebt geleefd?
Hoeveel zijn het er, ik lees soms 70 dan weer 99. Wat zijn precies de voorwaarden? Dus eigenlijk wat is goed geleefd volgens Allah?
Geldt het ook voor vrouwen? Als je een goede moslima bent geweest krijg je dan ook een aantal mannelijke maagden in het hiernamaals?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8248 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 juli 2005 - 19:40

Ik ben geen korandeskundige, echter voor zover ik weet krijgen mannen in het hiernamaals bij de moslims 72 maagden. De vrouwen komen er bekaait vanaf.
"Meep meep meep." Beaker

• Gast

Geplaatst op 26 juli 2005 - 05:03

Wellicht is de gedachte aan een bijzondere beloning in de hemel gewoon menselijk.
Als ik goed en geinformeerd komen dergelijke aannames alleen in de Islam voor.
Naast het behalen van een plek in de hemel bij Allah heeft de Islam er kennelijk nog een extra pakket geneugten bijgedacht.
Het is significant, dat de Islam de lagere menselijke geneugten als beloning offreert voor het leven volgens Allah's regels en geboden.
Dat de vrouw er bekaaid van af komt, vindt zijn oorsprong dan weer in de lagere waarde van de vrouw in de Islam.
Ze zijn immers maar 1/2 zoveel waard als een man!
Als ze leven volgens de regels van de Islam mogen ze al blij zijn dat ze de hemel zullen bereiken.
En verder moeten ze kennelijk niet zeuren.

Zo'n absurde belofte heeft wellicht wel tot gevolg, dat een mannelijke Moslim zich graag wil opofferen voor de "goede zaak".
Wat dat dan ook zijn moge!
Je mag je afvragen hoe er zoveel beschikbare maagden in de hemel komen en blijven. Gezien het aantal zelfmoordenaars voor het "goede doel" uit het mannelijke geslacht dient de voorraad voortdurend ververst en aangevuld te worden.
Allah heeft er m.i. ongeveer een dagtaak aan.

Waar komt dan trouwens het getal 72 vandaan en waarom?

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 juli 2005 - 06:30

Als je een goede moslima bent geweest krijg je dan ook een aantal mannelijke maagden in het hiernamaals?

Ben je van plan jezelf op te blazen? :wink:

Cassanne

Cassanne

• >1k berichten
  • 1349 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 juli 2005 - 12:36

Volgens sommigen gaat het hier om een vertaalfout en staat er eigenlijk 72 druiven ;) (Niet zo vreemd als het lijkt, druiven waren toentertijd het voedsel van koningen oid.)

Vrouwen mogen volgens de korandeskundigen al blij zijn als ze uberhaupt in de hemel terechtkomen. Bij hen schijnt het namelijk opeens weer relevant te zijn dat ze zelfmoord gepleegd hebben.

Niet dat ik erg blij zou zijn met 72 mannelijke maagden... Lijkt me nogal vermoeiend :shock: Zeker als ze niet voor niets als maagd gestorven zijn... De koran zegt trouwens niets over de leeftijd van die maagden ;)
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Ard

Ard

• >100 berichten
  • 160 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 juli 2005 - 12:44

Als de vrouw maar half zoveel waard zou zijn als een man dan kom ik op 36 mannelijke maagden.. :shock:

BigTwinkie

BigTwinkie

• >25 berichten
  • 29 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 juli 2005 - 21:19

Wat moet je nou met zoveel maagden."
Geef mij maar wat 'ervaring'.
:shock:

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 juli 2005 - 21:43

Volgens sommigen gaat het hier om een vertaalfout en staat er eigenlijk 72 druiven :?: (Niet zo vreemd als het lijkt, druiven waren toentertijd het voedsel van koningen oid.)

In dat geval denk ik dat er een aantal terroristen zich behoorlijk bedrogen zal voelen :?:

Vrouwen mogen volgens de korandeskundigen al blij zijn als ze uberhaupt in de hemel terechtkomen. Bij hen schijnt het namelijk opeens weer relevant te zijn dat ze zelfmoord gepleegd hebben.

Hmm, typisch. Een schepper die discrimineert? Naja, hij heeft ons tenslotte naar zijn evenbeeld geschapen, dus tja... :shock:

Wat moet je nou met zoveel maagden."
Geef mij maar wat  'ervaring'. ;)

Helaas, BrEeZaH-sletjes komen niet in het paradijs!

Of hoewel, misschien bestaat de straf voor hun aardse uitspattingen er wel uit dat ze als eeuwige lustobjecten moeten dienen voor de moslims die hun plaats in het paradijs wél verdiend hebben... :?:

Maar goed, ik ben wel benieuwd naar hoe echte korandeskundigen tegen deze zaak aankijken.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Paul Siemons

Paul Siemons

• >100 berichten
  • 193 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 juli 2005 - 21:44

Hallo,

Inderdaad, Casanne, dat van die druiven in plaats van maagden heb ik ook ergens opgevangen.

Mvg,
Paul Siemons

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 juli 2005 - 22:30

Toch lekker hoor, druiven :shock:

Heeft iemand een dynamietstaaf voor me?

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2005 - 22:24

Ik 'moet' maar 1 vrouw hebben. Dus géén 72 maagden, alsof elke man daarvan droomt... Ik vind dat 'het paradijs' perfect hoort te zijn en vind ik dit perfect? Nee! en ik wil niet iets krijgen wat ik niet wil nadat ik goed heb geleeft.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
  • 756 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2005 - 22:46

Ik 'moet' maar 1 vrouw hebben. Dus géén 72 maagden, alsof elke man daarvan droomt... Ik vind dat 'het paradijs' perfect hoort  te zijn en vind ik dit perfect? Nee! en ik wil niet iets krijgen wat ik niet wil nadat ik goed heb geleeft.

Wat bedoel je met dat goed te hebben geleefd, ZonnTroll? Dat je die 72 maagden reeds gehad hebt? :shock: In de door Mohammed beloofde hemel krijg je dan nog eens de druiven, om van al die inspanningen te bekomen. :?:
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre
Ni de réussir pour persévérer
(Guillaume le Taciturne)

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2005 - 23:07

Wat bedoel je met dat goed te hebben geleefd, ZonnTroll? Dat je die 72 maagden reeds gehad hebt?   :shock:   In de door Mohammed beloofde hemel krijg je dan nog eens de druiven, om van al die inspanningen te bekomen. :?:

1. Neen, ik ben nog maar 15 (jaar) en ik zou het schandelig van mijzelf vinden moest ik er dus al 72 hebben gehad.
2. Ik eet niet echt graag druiven. Het enige waarvoor ik druiven zou eten is om ze omhoog te gooien en op te vangen in mijn mond en, ja, ik gooi graag eten in de lucht om het vervolgens op te vangen in mijn mond. :wink:

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
  • 756 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2005 - 23:33

... 1. Neen, ik ben nog maar 15 (jaar) en ik zou het schandelig van mijzelf vinden moest ik er dus al 72 hebben gehad.  
...

ZonnTroll, je "ziet" er een stuk volwassener uit dan die 15 jaar die je jezelf toekent, maar ik laat je het voordeel van de twijfel. :shock:
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre
Ni de réussir pour persévérer
(Guillaume le Taciturne)

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2005 - 23:43

... 1. Neen, ik ben nog maar 15 (jaar) en ik zou het schandelig van mijzelf vinden moest ik er dus al 72 hebben gehad.  
...

ZonnTroll, je "ziet" er een stuk volwassener uit dan die 15 jaar die je jezelf toekent, maar ik laat je het voordeel van de twijfel. :shock:

Dat beschouw ik als een compliment, bedankt :?:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures