Springen naar inhoud

Tweede afgeleide

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 november 2009 - 15:07

Waaraan is volgende uitdrukking gelijk?

LaTeX

met r en theta poolcoördinaten. Het juiste antwoord is de tweede afgeleide van de modulus, maar ik geraak er niet aan.
Alvast bedankt!

Veranderd door In fysics I trust, 29 november 2009 - 15:12

"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 november 2009 - 16:01

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, kan je het iets duidelijker opschrijven?

Dit moet gelijk zijn aan wat...?
De tweede afgeleide van r, of van...?
En de afgeleide naar...?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 november 2009 - 17:23

Het is een deeltje uit de formule van Binet.

Verder gaat het over de tweede afgeleide van 1/r naar theta kwadraat.
r en theta zijn poolcoördinaten. En deze uitdrukking zou gelijk moeten zijn aan LaTeX .

Is dat duidelijker?

Nogmaals bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 november 2009 - 17:47

Je maakt het wel erg verwarrend!
[quote name='In fysics I trust' post='569362' date='29 November 2009, 15:07']LaTeX voor de tweede afgeleide naar x (en niet x kwadraat!).

Bedoel je nu de tweede afgeleide van 1/r naar theta kwadraat, of de tweede afgeleide van 1/r naar theta?

En wat bedoel je met LaTeX ? Normaal betekent dit de 2e tijdsafgeleide, maar ik neem aan hier niet?

Veranderd door Phys, 29 november 2009 - 17:51

Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

Xenion

Xenion

• >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 november 2009 - 21:29

Als je er de rest van de berekeningen uit de cursus erbij zet kunnen we die misschien verduidelijken waar nodig. Dit ziet er weer mechanica uit en waarschijnlijk staan alle volgende stappen ook gewoon in de cursus...

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 november 2009 - 22:29

Formules de Binet [modifier]
On considère tout d'abord le cas attractif. En posant u = 1/r et en notant Geplaatste afbeelding la constante des aires, d'après la seconde loi de Kepler, on peut montrer que :

Geplaatste afbeelding ;Geplaatste afbeelding. L'accélération est donc radiale comme la force à laquelle est soumise le corps. Dans le cas répulsif, les composantes selon er seraient positives, le corps étudié s'éloignerait du centre de force.

Het gaat om deze formules, en de component die ik niet uitgerekend krijg is LaTeX .

Misschien verduidelijkt dit het één en ander?

Sorry voor de notatieclash, Phys. Het is dus de tweede afgeleide van 1/r naar theta dat je moet zeggen, niet?@ Xenion: Meer staat er echt niet bij hoor. Ik weet alleen dat LaTeX (zie quote). Nu is het wel correct, denk ik toch. Maar ik zie nog steeds niet hoe je aan de gelijkheid komt.

Opnieuw bedankt voor jullie moeite & tijd!

Veranderd door In fysics I trust, 29 november 2009 - 22:32

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures