Oefentoets

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Oefentoets

Nou moesten wij dus een oefentoets voor school doen, maar die leraar heeft ons die antwoorden niet op papieer gegeven.

Kan iemand misschien de antwoorden geven ?

Vraag 1

Vul de lege plekken in de volgende tekst in.

Als een voorwerp op de grond staat, is de ?? naar beneden even groot als de ?? omhoog. Als het voorwerp op een helling staat, is dat niet meer het geval. Dan is het de ?? component van de zwaartekracht die gelijk is aan de normaalkracht. Als het voorwerp stil staat, geldt bovendien dat de ?? component even groot is als de wrijvingskracht.

?? = horizontale/normaalkracht/verticale/zwaartekracht

Vraag 2

Wat is het verband tussen luchtwrijving en snelheid?

Uw antwoord

kwadratisch evenredig

recht evenredig

omgekeerd evenredig

Vraag 3

Als er een krachtenevenwicht is, dan...

Uw antwoord

is er altijd een momentenevenwicht.

kun je niets zeggen over een momentenevenwicht.

is er zeker geen momentenevenwicht.

Vraag 4

Je hebt twee krachten van 30 N en 40 N. Hoe groot is de resulterende kracht?

Uw antwoord

70 N

10 N

dat weet je niet

Vraag 5

Het rendement is het percentage energie dat wordt omgezet in...

Uw antwoord

warmte

arbeid

chemische energie

Vraag 6

Als een auto sneller rijdt, zal het mechanisch vermogen...

Uw antwoord

afnemen

toenemen

gelijkblijven

Vraag 7

Koppel de juiste eenheden aan de grootheden.

Sleep de vakken zodat deze overeenkomen met de antwoorden

Kracht =

Moment =

Arm =

Arbeid =

Vermogen =

Rendement =

Nm of J, m, %, N, Nm, W

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Oefentoets

Dag Shadowhunter , welkom :eusa_whistle: op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] WE ZIJN GEEN HUISWERKMACHINE

Punt één hebben we een hekel aan luie mensen, punt twee is een foutje in een redenering of berekening meestal rap aangewezen. Jij hebt snel de oplossing van je probleem, je helper kan weer vlot wat anders leuks gaan doen.


[/td]</table>
Laat je alsnog eerst even zien wat je zelf al bedacht of berekend had, en/of waar je precies vastloopt??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: Oefentoets

Vraag 2

Wat is het verband tussen luchtwrijving en snelheid?

Uw antwoord

kwadratisch evenredig

recht evenredig

omgekeerd evenredig

Nou bij deze vraag weet ik gewoon niet wat het is. En er valt niet veel aan te snappen.

Ik dacht zelf kwadratisch evenredig, maar ik kan ook nergens vinden wat het wel is.

En de forumregels zijn wel een beetje dom, want als je zulke dingen niet eens op een forum kan vragen, waar zou je het anders moeten vragen!! ?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Oefentoets

Je kunt hier van alles vragen. Je kunt hier bijvoorbeeld voor elk van de vragen uit je toets je antwoord met beredenering neerzetten.
Laat je alsnog eerst even zien wat je zelf al bedacht of berekend had


En dan surfen er hier tientallen vrijwilligers rond die met veel plezier elk van die redeneringen van je checken, en je in geval van fouten de goede kant op sturen.

Maar hier een toetsje copy-pasten met het verzoek even de antwoorden te geven komt neer op huiswerkmachine spelen. Al is het mogelijk niet zo bedoeld, het komt er de facto wél op neer. Als we dat toelaten is voor de meeste vrijwilligers de lol er dan gauw af, die gaan fijn wat anders doen. Gevolg, geen helpers meer, en dus geen hulp voor goeden van wil.

Dit huiswerkforum is het drukste én het effectiefste van heel Nederland dankzij die vrijwilligers. En dat willen we zo houden. O.a. voor jou.

Wat is het verband tussen luchtwrijving en snelheid?

Uw antwoord

kwadratisch evenredig

recht evenredig

omgekeerd evenredig

Nou bij deze vraag weet ik gewoon niet wat het is. En er valt niet veel aan te snappen.

Ik dacht zelf kwadratisch evenredig, maar ik kan ook nergens vinden wat het wel is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtweerstand

kijk eens goed naar die formule daar?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer