Formulier verzenden

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Formulier verzenden

Hallo, ik was bezig met een javascriptformuliertje dat de input verzendt naar een e-mailadres, zonder tussenkomst van een e-mailclient zoals outlook of zo...

Maar nu geeft hij telkens een venster van mijn lokale e-mailclient, i.p.v. het te versturen op de achtergrond...

Heeft iemand hier een oplossing voor (zonder server-side scripting)?

Bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Formulier verzenden

Dit gaat niet; en moest het toch op een of andere manier lukken is dat onveilig.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Formulier verzenden

Dat zal niet gaan inderdaad. Als je het niet server sided wil oplossen dan betekent dat automatisch dat de acties client sided opgelost moeten worden. Aangezien de meeste browsers geen emailfuncties hebben, zal de emailclient van de bezoeker opgestart worden.

Maar waarom wil je het per se zonder server side script oplossen? Er zijn zat kant-en-klare PHP mailscripts, evenals CGI-mailscripts. Goede kans dat je host het al standaard bijlevert.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Formulier verzenden

Tenzij er iemand zo gestoord is geweest om een complete SMTP-server in javascript te bouwen, denk ik niet dat het kan nee.

Hoe had je het precies gedacht "te versturen op de achtergrond" via javascript dan?

Als je per se niet naar een vervolg/resultaatpagina wil gaan (zoals wel gebruikelijk bij emailformulieren) zou je via ajax een mailservice dinges kunnen aanroepen (dat hoeft niet op dezelfde server te staan als waar je site draait). Wordt de mail in principe verstuurd zonder dat de gebruiker naar een nieuwe pagina hoeft. Maar dat riekt wel naar overbodige moeilijkdoenerij :eusa_whistle:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Reageer