onderaan site: wie zijn er online

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

onderaan site: wie zijn er online

Wie ZIJN er online


Naar mijn mening is dit een foute constructie die ik, als Belg, vaak hoor in Nederlandse tv-programma's; bv 1tegen100, zij zegt altijd; eens kijken wie het fout HEBBEN. Dit zou moeten zijn; eens kijken wie het fout HEEFT en wie IS er online.

WIE, als onderwerp, staat altijd met de 3e persoon enkelvoud.

Ik weet het nu niet echt maar ik hoor dit zeer vaak op de Nederlandse tv, maar heb het nog nooit gehoord hier in België. Ik krijg hier altijd kippenvel van als ik dit hoor, voor een Belg klinkt dit zeer raar in de oren, althans voor mij.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: onderaan site: wie zijn er online

Je hebt volgens mij helemaal gelijk. Daarom gaat deze topic meteen naar "Feedback, verantwoording en suggesties". :shock:
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: onderaan site: wie zijn er online

En gezien de enorme taalkundige discussie die er volgde heb ik de rest afgesplitst naar het taalwetenschap-forum:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=11996
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: onderaan site: wie zijn er online

En nu we toch bezig zijn? het is niet dat ik lastig wil doen, maar ik sta op het correct taalgebruik der Nederlandse taal:

Op de homepage, onder scheikunde, bij de voorbeelden, staat reakties, terwijl dit met een 'c' moet geschreven worden.

Op de homepage staat theorie-ontwikkeling, daar de 'e' en de 'o' niet verkeerd kunnen uitgesproken worden tezamen is het correcte woord theorieontwikkeling.

En hieronder bij de voorbeelden is men het trema op theorieen vergeten.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: onderaan site: wie zijn er online

Al je opmerkingen van de laatste post zijn doorgevoerd. De oorspronkelijke doe ik ook, maar daarvoor moet ik FTP-en. Ben nu erg druk en ga snel op vakantie, dus dat wordt daarna. Dan weet je het vast....
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: onderaan site: wie zijn er online

Hartelijk bedankt.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: onderaan site: wie zijn er online

ZVdP schreef:En nu we toch bezig zijn? het is niet dat ik lastig wil doen, maar ik sta op het correct taalgebruik der Nederlandse taal:

Op de homepage, onder scheikunde, bij de voorbeelden, staat reakties, terwijl dit met een 'c' moet geschreven worden.

Op de homepage staat theorie-ontwikkeling, daar de 'e' en de 'o' niet verkeerd kunnen uitgesproken worden tezamen is het correcte woord theorieontwikkeling.

En hieronder bij de voorbeelden is men het trema op theorieen vergeten.


De schrijfwijze hangt niet alleen af van de uitspraak.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: onderaan site: wie zijn er online

De schrijfwijze hangt niet alleen af van de uitspraak.
Nee, maar het al of niet plaatsen van een koppelteken hangt wel af van het risico van eventuele onduidelijkheden in de uitspraak.


Hoe dan ook.... Dan gaan we weer op de taalkundige toer, terwijl dit eigenlijk feedback over het forum betreft...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: onderaan site: wie zijn er online

mo² schreef:De schrijfwijze hangt niet alleen af van de uitspraak.
Nee, maar het al of niet plaatsen van een koppelteken hangt wel af van het risico van eventuele onduidelijkheden in de uitspraak.


Hoe dan ook.... Dan gaan we weer op de taalkundige toer, terwijl dit eigenlijk feedback over het forum betreft...

Daarom zei ik dat het niet ALLEEN afhangt van de uitspraak.

Reageer