Ninhydrine

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Ninhydrine

Hallo,

Voor mijn profielwerkstuk zoek ik Informatie van Ninhydrine.

Ik kan alleen de houdbaarheiddatum en de bestanddelen niet vinden ervan.

Weet ook nog iemand op welke ondergronden ninhydrine het best werkt? ( Volgens mij is dat hout en papier)

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,

Anne.
Bijlagen
ninhydrine_1_.doc
(29.5 KiB) 367 keer gedownload

Berichten: 12.262

Re: Ninhydrine

Ninhydrine heeft geen bestanddelen, het is een zuivere, vaste stof op zichzelf. Voor toepassing om eiwit te detecteren op een oppervlakte zal het ergens (methanol, ethanol oid) in opgelost moeten worden zodat het aan te brengen is.

Ik denk dat er weinig houdbaarheid aan zit: zolang je er geen eiwitten, ammonia of dergelijke bij gooit zal het gewoon goed blijven: hoewel behoorlijk reactief is het een stabiele verbinding.
Victory through technology

Berichten: 2

Re: Ninhydrine

Oke, heel erg bedankt!

En over de bestanddelen. Misschien dat ik dan moet weten waar de oplossing uit bestaat.

De oplossing waarmee vingerafdrukken zichtbaar kunnen worden en met welke stoffen deze oplossing gemaakt wordt.

Groetjes,

Anne.

Berichten: 12.262

Re: Ninhydrine

Misschien kun je het beste eens navraag doen bij het NFI wat zij hiervoor gebruiken.

Voor laboratoriumwerk wordt het in de regel opgelost in alcohol om vervolgens over een oppervlak (TLC plaatje oid) waar eiwit op zit te spuiten... geen idee of dat vingerafdrukken zou wegwassen.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Ninhydrine

"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Reageer