Gelijkrichten stroom

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 7

Gelijkrichten stroom

Voor een onregelmatige stoomtoevoer van een alternator 40 KVA zoek ik

een oplossing om deze naar een continu 230/380 V 50 Hertz te verkrijgen.

Is een frequentieregelaar daarvoor de oplossing, bv zie link

http://link.marktplaats.nl/300985021 .

Met dank

Daniel

Berichten: 130

Re: Gelijkrichten stroom

Wat is er veranderlijk aan de stroomtoevoer (je bedoelt toch stroomtoevoer en niet stoomtoevoer he?). Enkel de frequentie of ook de spanning?

Berichten: 7

Re: Gelijkrichten stroom

Stroomtoevoer is van een alternator 40 KVA die bij 1500 toeren dus 230/380 aan 50 Hertz levert,

maar deze draait via een waterrad die een onregelmatig debiet heeft.

Dus zal deze volgens het debiet boven de 1500 toeren gaan draaien en in de Hertz dus eventueel te hoog gaan en zoals ik als leek reeds vernomen heb is dat niet welkom voor alle electronica in huis.

Kan dit debiet nu wel regelen met de sluis aan de ingang rad maar voor alle veiligheid zou ik achter de alternator

nog een regeling willen.

Alle oplossingen zijn welkom.

Berichten: 130

Re: Gelijkrichten stroom

Ik ben hier geen expert in, maar volgens mij kan je wel wat afkijken van de technologie voor windturbines (doubly fed induction generator of gewoon alles door een AC/DC-DC/AC omvormer, als je info zoekt over die laatste zoek dan onder direct online of zo).

Met google vind je wel een aantal mooie sites.

Berichten: 119

Re: Gelijkrichten stroom

danjanss schreef:Voor een onregelmatige stoomtoevoer van een alternator 40 KVA zoek ik

een oplossing om deze naar een continu 230/380 V 50 Hertz te verkrijgen.

Is een frequentieregelaar daarvoor de oplossing, bv zie link

http://link.marktplaats.nl/300985021 .

Met dank

Daniel
Die frequentie regelaar is bedoelt om een elektromotor mee aan te sturen, niet om een signaal naar een constante frequentie te regelen. Je hebt een soort van PLL (Phase Locked Loop) nodig, ik weet alleen niet of die bestaan voor jouw situatie.

Reageer