Springen naar inhoud

the missing link

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

• Gast

Geplaatst op 26 juli 2005 - 19:59

De missing link is de populaire naam voor het evolutiestadium tussen de Homo Habilis en de Homo SapiŽns. In de moderne evolutietheorieŽn zit nog een gat tussen die twee fases. Met andere woorden: we zijn van aapachtige naar zelfstandig denkend wezen gegaan en we weten niet hoe dat kan. Het verschil tussen de Neandertaler en de Homo Sapiens is te groot, vooral genetisch en op het gebied van herseninhoud, om zomaar te hebben plaatsgevonden.

Hoe zijn wij dan ontstaan? Ik krijg er hoofdpijn van. Volgens mij waren die Homo Habilis gewoon een uitgestorven diersoort zoals de dodo ;)
Hoe dat wij ontstaan zijn is een vraagteken, misschien is er toch een God, ik weet niet. :shock:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ZVdP

ZVdP

• >1k berichten
  • 2097 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 juli 2005 - 20:31

Volgens wat men nu weet is de homo sapiens niet geŽvolueerd uit de homo habilis. Dit waren twee aparte mensensoorten.
The missing link duidt op de missende schakel tussen een aapachtige en de homo sapiens.
En inderdaad is de homo habilis gewoon een uitgestorven diersoort. Waarom weet alleen niemand. En hoe wij ontstaan zijn evenmin.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower
Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Anna

Anna

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2006 - 16:53

Ik geloof in God, ik weet natuurlijk ook niet veel hoor... Maar ik denk dat God ervoor zorgt dat er geen bewijzen zijn voor het ontstaan van alles.Er zal altijd een missing link blijven.Uiteindelijk is het de bedoeling dat wij geloven.Het ark zou normaal te vinden moeten zijn, maar toevallig ligt dat op een grens tussen 2 landen in oorlog, dus daar kan gewoon niemand geraken...Er is geen bewijs voor geen van de 2: gelovigen en atheÔsten.Dat is geen toeval

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 27 maart 2006 - 16:57

Erg makkelijk. Wet weten het niet, en dat komt doordat God niet wil dat we het weten. Laat ik het zo zeggen: Vroeger wisten we ook niet hoe we vuur moesten maken. Sterker nog, we wisten niet eens wat het was, het was het werk van een God, dat moest wel! En nu vind iedereen een aansteker de normaalste zaak van de wereld. Zou het niet net zo kunnen zijn met de missing link?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Diadem

Diadem

• >25 berichten
  • 78 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2006 - 18:34

Ik geloof in God, ik weet natuurlijk ook niet veel hoor... Maar ik denk dat God ervoor zorgt dat er geen bewijzen zijn voor het ontstaan van alles.Er zal altijd een missing link blijven.Uiteindelijk is het de bedoeling dat wij geloven.Het ark zou normaal te vinden moeten zijn, maar toevallig ligt dat op een grens tussen 2 landen in oorlog, dus daar kan gewoon niemand geraken...Er is geen bewijs voor geen van de 2: gelovigen en atheÔsten.Dat is geen toeval

Dus jouw God is een sadistische tiran die mensen expres op het verkeerde spoor zet, mensen die zelf nadenken voor eeuwig straft, en mensen die slaafs bevelen volgen beloont?

Gezellig wereldbeeld.

Anna

Anna

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2006 - 19:42

Au! :roll: Doet pijn hoor, God is helemaal niet sadistisch, en wie zegt dat Hij de mensen die zelf nadenken straft?Dat is juist wat Hij wil, Hij wil geen slaven die automatisch alles doen wat Hij zegt...Als Hij wou zou Hij gemakkelijk voor bewijzen zorgen, maar dat is het juist dan heb je geen keuze, dan is het geen geloof meer.

Archeopteryx

Archeopteryx

• >250 berichten
  • 590 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2006 - 20:32

Och ja Anna, god opvoeren als iemand die empirisch bewijs verdoezelt roept nu eenmaal weerstand op op een wetenschapsforum. Terecht denk ik wel, want de introductie van god in de wetenschap is meteen de dood in de pot voor de wetenschap, je introduceert hier iets mee dat op geen enkele wijze beantwoord aan de empirie en de rede, beide zaken waar de wetenschap op gefundeerd is.
Kortom, denk eerst na over de gevolgen van dingen die je hier zegt, het blijft een wetenschapsforum dus je bericht moet toch minstens wetenschappelijk gezien aannemelijk klinken.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 28 maart 2006 - 08:17

Anna, ik raad je aan dit subforum eens goed door te nemen betreffende discussie over God. Een paar tips:

Gelovige, atheÔst, maar geen derde weg?
Wat weet men eigenlijk over God?
Het stemmetje dat God genoemd wordt
Is God alwetend, of hebben we een vrije wil?
Wetenschap of religie?
De ark van Noach
2 vragen voor de theÔsten onder ons
Is het hiernamaals alleen voor religieuzen?
Is het logisch dat God bestaat?
Andere interpretatie van Genenis
'Goede' redenen om in god te geloven

Er zijn er nog veel meer, maar goed. Lees deze topics eens goed door, probeer je ook in te leven in de stellingen van anderen. Dan zul je snappen hoe we hier discussieren over religies. En als je ergens op reageert, kijk dan of je reactie werkelijk iets bijdraagt in de discussie. En onderbouw je standpunt op een gedegen wijze (dus niet in de trant van "dit staat in de bijbel", "ik voel het", etc).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 maart 2006 - 09:02

Met de twee laatste posts is alles eigenlijk al gezegd. Wil iemand het nog eens gericht over de missing link zelf hebben is daar wellicht een ander forum beter geschikt voor.

-slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures