Ziekteverspreiding

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

Ziekteverspreiding

Zou iemand me kunnen helpen met hetvolgende:

een besmettelijke ziekte breekt uit in een geisoleerd stadje met 2000 inwoners. wetenschappers hebben de volgende formule opgesteld die het aantal personen geeft dat t dagen na het uitbreken vd ziekte besmet is: N(t)= 2000/(1+1999e^-0.2t)

Na hoeveel dagen neemt het aantal zieken het snelst toe?

Ik dacht dat het iets moest zijn met de rico die dan het grootst is maar keb geen idee hoe ik er aan moet beginnen.

Zou iemand me aub kunnen helpen. Ik heb morgen nl examen.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Ziekteverspreiding

Dat klopt, en hoe bepaal je die rico?

Kan je de grafiek tekenen (GR)?

Berichten: 3

Re: Ziekteverspreiding

dmv de afgeleide te berekenen mr ja je weet de x waarde niet en als je het max berekent, bereken je dan niet het maximaal aantal besmettingen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Ziekteverspreiding

Dag Lau08, welkom :eusa_whistle: op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] DEKKENDE TITEL

Geef in je titel een zo dekkend mogelijke omschrijving van je vraagstelling

Maak in een paar woorden duidelijk waar het over gaat. Je kunt wel duizend onderwerpen verzinnen met als titel [natuurkunde]mechanica, en die vindt dus niemand meer terug. [natuurkunde]bungee-jump is dan bijvoorbeeld duidelijker en maakt je topic herkenbaarder


[/td]</table>
We hebben nu je titel "[wiskunde] Huiswerk"even aangepast. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 3

Re: Ziekteverspreiding

ok bedankt dat ik dat weet maar het was mijn eerse post.

Weet er nu iemand het antwoord

Lau08

Berichten: 478

Re: Ziekteverspreiding

Kan je niet gewoon de formule omvormen. Is het een formule van rijen?

Berichten: 149

Re: Ziekteverspreiding

Bereken het nulpunt van de tweede afgeleide. Dit zou 38,002 dagen moeten opleveren.

Reageer