Squash regels

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Squash regels

Ik ben een goede 2 maanden geleden begonnen met squash te spelen.

Omdat ik en mijn partner iets niet wisten hebben we ik het opgezocht in het officiële squash regelement, maar ik vond de zin waarin mijn probleem in beschreven stond voor interpretatie vatbaar.

Dus mijn vraag: Mag de bal, bij de opslag, na de voormuur geraakt te hebben, vooralleer de grond te raken, de zijmuur raken?

Ik denk van niet, maar ik wou het toch even zeker weten.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Squash regels

Met Lichamelijke opvoeding heb ik geleerd van wel...
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Squash regels

Mag dit wel?

Dan zou het heel gemakkelijk zijn om de bal vlak tegen de muur te slaan, zodat je tegenspeler deze bal letterlijk van de muur moet afschrapen.

Wij hebben zo eens een wedstrijd gespeeld waarbij je wel de muur mocht raken bij de opslag en naar onze mening was dit te makkelijk was voor server en zeer moeilijk voor de ander.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Squash regels

Dan moet je toch wel aardig kunnen mikken wil je de bal zo slaan dat hij nadat hij tegen de muur is gekomen (en de grond heeft geraakt) nog vlak langs de muur gaat. Maar ik zal morgen voor de zekerheid nog even in m'n boek van l.o. kijken... die moet nog ergens op m'n kamer liggen dacht ik.
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Squash regels

Daarvoor moet je niet al te hard mikken, hoor.

Maar ik denk als het volgens de regels wel mag, om tegen de muur te slaan, wij blijven voortspelen zoals wij nu doen. Dit is een leukere uitdaging, anders is de opslag gemakkelijk. Echt zeer gemakkelijk, gewoon hard genoeg tegen het balletje slaan en schuin genoeg. Nu zoals wij het doen, moet je zien dat je schuin, maar niet te schuin slaat.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Squash regels

De opslag  

Om te serveren moet je binnen het kleine servicevak (box) staan. De opslag moet het blauwe gedeelte van de voormuur raken en vervolgens binnen het grote servicevak van de tegenstander landen (tenzij de tegenstander besluit om de bal te volleren). Als het punt wint, moet je van de andere kant serveren. Hier zie je een opslag van rechts
Afbeelding

Uit:http://www.wellnessanco.nl/fitness/squash2.html

Op het plaatje zie je dat de bal ook de zijmuur raakt..... Volgens mij mag hij zelfs de achtermuur raken als hij maar allereerst de voormuur raakt en uiteindelijk de grond raakt binnen het grote servicevak van de tegenstander.

Uit: http://www.squashweb.nl/squashregels/regels/regels.htm
4.4 De service is fout en de serveerder verliest de rally, wanneer:

............

4.4.6 de bal tegen enig andere muur van de baan eerder dan de voormuur wordt geserveerd. De marker roept dan "Fault" (of "Fout").

4.4.7 de bal op de vloer of op of onder de servicelijn op de voormuur geserveerd wordt. De marker roept dan "Fault" (of "Fout") als de bal op of onder de servicelijn op de voormuur komt. Wanneer de bal daarbij de tin of de vloer raakt dan roept de marker "Down".

4.4.8 de bal, tenzij die door de ontvanger gevolleerd werd, bij de eerste stuit op de vloer op of buiten de lijnen van het tegenover het serveervak liggende achtervak komt. De marker roept dan "Fault" (of "Fout").

.........
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Squash regels

Bah, slechte regels :shock:

Ik denk dat we het op onze manier blijven spelen, dat is leuker dan altijd je racket stuk te slaat op de muur wanneer je het balletje van de muur wil schrapen.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Squash regels

En wat is eigenlijk de betekenis van de blauwe en oranje ondergrond van de vloer op de tekening?
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Reageer