Springen naar inhoud

levitatie in een meditatie

• Log in om te kunnen reageren

jordi_0071

jordi_0071

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 juli 2005 - 11:21

hey, ik ben nieuw hier en ik had een vraag: hoe is het mogelijk door dat je in een (transcedente) meditatie kunt leviteren? heeft het iets te maken met de frequentieniveau van de hersenen? wat denken jullie?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Interface

Interface

• >25 berichten
  • 72 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 juli 2005 - 11:27

hoe is het mogelijk door dat je in een (transcedente) meditatie kunt leviteren?

- Wie zegt dat dat kan?
The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

jordi_0071

jordi_0071

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 juli 2005 - 11:33

www.tm.org

Jego

Jego

• >25 berichten
  • 56 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 juli 2005 - 12:08

Dit kan dus niet en enige wetenschappelijke basis dat het wel kan ontbreekt. Staat niet weg dat je door meditatie jezelf kan wijs maken dat je zweeft :wink:

jordi_0071

jordi_0071

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 juli 2005 - 12:19

hoezo kan het dan niet?

Jego

Jego

• >25 berichten
  • 56 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 juli 2005 - 12:40

hoezo kan het dan niet?

Er bestaat zoiets als zwaartekracht (/aantrekkingskracht) die ervoor zorgt dat alle dingen die massa hebben naar de Aarde worden toegetrokken. Leviteren kan wel, maar dan b.v. door magnetisme (zweeftrein). Echter, door een beetje meditatie schakel jij de natuurwetten niet uit.

Klik hier voor al je vragen over zwaartekracht.

jordi_0071

jordi_0071

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 juli 2005 - 12:46

niet uitschakelijk maar beinflueren!

peterdevis

peterdevis

• >1k berichten
  • 1393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 juli 2005 - 12:54

Best Jordi,

Zoals mijn voorgangers al zeiden kan levitatie door middel van meditatie niet. Ik heb de website die jij aanhaalt eens vluchtig bekeken en daar staat (mits ik er over gelezen heb) niet in dat je kan leviteren door meditatie.

beinflueren!

Bedoel je beinvloeden?

Ook dat kan niet!
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd
"Blauw"

Jego

Jego

• >25 berichten
  • 56 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 juli 2005 - 12:58

Ook niet te beinvloeden. Je kunt met meditatie je eigen perceptie, interpretatie, en zelfs het functioneren van je lichaam beinvloeden, maar daarmee houdt het dan ook op. Claims zoals levitatie dmv TM zijn natuurlijk vaker gemaakt, maar hebben gebrek gehad aan bewijs, reproduceerbaarheid, en altijd wetenschappelijke basis.

Micheltje

Micheltje

• >250 berichten
  • 270 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 juli 2005 - 00:25

Hierover is op National Geographic een programma geweest ( en wordt ongetwijfeld nog vaak herhaald ). Hierin werd er ook geclaimd door mensen dat zij door middel van meditatie een bepaald niveau van levitatie konden krijgen. Deze levitatie had 3 stadia, wel te weten:

1. Door meditatie een branderig gevoel opwekkend dat er voor zorgt dat een persoon de drang krijgt om te springen. In de kleermakerszit kan er dan een goede hoogte van rond de ( zoals het op tv leek ) 40 a 50 centimeter bereikt worden.

2. Tussenvorm die de persoon in staat stelt te zweven op een bepaalde hoogte.

3. Deze vorm zou moeten betekenen dat de persoon door meditatie de zwaartekracht overwonnen heeft en zodanig de natuur kan beinvloeden zodat hij/zij kan vliegen door de lucht.

In hetzelfde programma zijn toen wetenschappers bezig geweest met universitaire studenten ( die dit voor hun studie wilden onderzoeken en mee wilden maken ) om dit te bewijzen. Alle studenten bereikten na enige tijd een bepaalde vorm van opwinding en begonnen hiermee te springen en daarmee was zogenaamd stadium 1 een feit. Geen van allen konden ze na maanden stadium 2 of anderen bereiken. Ook is er geen persoon in leven die verder dan stadium 2 kan bewijzen.

Zelf geloof ik hier totaal niet in. Vooral omdat ze het niet hadden over de zwaartekracht tegen werken met een bepaalde kracht ( zoals je dus met magnetisme, spierkracht of dergelijk zou doen ) maar anti-zwaartekracht ontwikkelen met je geest. Dit vond ik al meteen zulke non-sence dat ik het verder niet meer kon geloven. Voor geintereseerden , bekijk de programmagids van NGC voor "Is it real?" . Ik dacht dat dit het programma was. Sowieso erg interessant omdat ook geestenjagers, knock-out op afstand en dergelijke dingen als Chi werden ontkracht.

• Gast

Geplaatst op 13 augustus 2005 - 08:55

In de wetenschap is gravitatie nog helemaal niet verklaard.
In de laatste decenia zijn daar meer vragen dan antwoorden over bijgekomen.
Ik vind het daarom erg kort door de bocht om te zeggen dat leviteren zeker onmogelijk is omdat je de natuurkrachten niet kunt uitschakelen.
Leviteren zou een geavanceerdere manier kunnen zijn om met de natuurkrachten om te gaan.

• Gast

Geplaatst op 13 augustus 2005 - 09:12

Relativiteit, quantummechanica en snaartheorie hebben ons geleerd dat de wereld niet is zoals het ons eerst lijkt. Deeltjes en wisselwerkingen blijken trillingen te zijn. Dan moeten we de gekste dingen voor mogelijk houden.
Wat gebeurd er als we de koude magnetische kracht van de planeet neutraliseren?
Hoe zijn de Egyptische piramides gebouwd?

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 augustus 2005 - 09:49

Zolang iets nog niet is bewezen, en elk ander bewijs wijst juist de andere kant op ben je wetenschappelijk gezien genoodzaakt om te zeggen dat het waarschijnlijk niet bestaat.

Dat we nog veel te ontdekken hebben is een ding dat zeker is. Dat wil niet zeggen dat aan alles getwijfeld moet worden.
"Meep meep meep." Beaker

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 augustus 2005 - 11:56

Hoe zijn de Egyptische piramides gebouwd?

Misschien wel gegoten ala beton?

Ik zie niet in hoe je kan leviteren.. volgens mij kan het niet (anders was er wel meer bewijs van, op film/foto/etc.)
Wat bijvoorbeeld wel kan tijdens meditatie is de lichaamstemperatuur verhogen en de hartslag beinvloeden. Dat soort variabelen zijn wel onder de knie te krijgen, maar zwaartekracht overwinnen/beinvloeden of hoe je het ook noemt.. nee, ik geloof niet dat voldoende bewezen is dat het kan.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Antoon

Antoon

• >1k berichten
  • 1750 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 augustus 2005 - 18:21

het omhoog tillen van opjecten door te mediteren lijkt ook net als velen anders ook heel onmogelijk.

Ten eerste, worden die mensen niet echt moet van het omhoog tillen van die dingen, ik heb zelf nog nooit gemediteerd dus ik weet niet hoe zwaar het is , maar als ze echt zware dingen kunnen optillen in niet al te lange tijd dan breken ze de natuurwetten van behoud van energie. en dat is wel iets wat je door denken niet kunt veranderen

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures