Springen naar inhoud

Vergiftiging van een katalysator

• Log in om te kunnen reageren

Rainbow DeeDee

Rainbow DeeDee

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 december 2009 - 17:51

hallo,

Ik ben bezig net mijn profiel werkstuk over brandstofcellen.
Omdat ik en mn partner willen kijken of eenwaterstofcel ook op zuiver aardgas werkt.. moet ik een stukje theorie over een vergiftiging van een katalysator maken/hebben. ik heb heel lang gezocht op internet maar ik kan er niks over vinden.

Misschien dat jullie mij kunnen helpne.
Wat is vergiftiging van een katalysator?

Misschien weten jullie t zelf of hebben jullie een (nederlandse) site waar iets er van op staat

groetjes mii

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 december 2009 - 15:55

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 13 december 2009 - 16:59

ik heb heel lang gezocht op internet maar ik kan er niks over vinden.
...
Misschien weten jullie t zelf of hebben jullie een (nederlandse) site waar iets er van op staat

Als je serieuze informatie wilt vinden moet je nu eenmaal in het Engels googlen.

Katalysator vergiftiging is het gevolg van het reageren van metalen uit de katalysator met bepaalde onzuiverheden in de voeding. Zo is een katalysator die platina of palladium bevat erg gevoelig voor verbindingen die zwavel of stikstof bevatten. Doordat zo'n Pt-atoom een binding aangaat met een S- of N-atoom in de voeding wordt dit Pt-atoom onwerkbaar als aktieve plaats van de katalysator en is dus "vergiftigd".

Google in het Engels met "catalyst poisoning" of "catalyst poison" en eventueel in combinatie met "fuel cell"
Hydrogen economy is a Hype.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures