Springen naar inhoud

Inductor in defibrillator

• Log in om te kunnen reageren

Jezzz

Jezzz

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 december 2009 - 19:52

Hey !
Ik ben bezig met de werking van een defibrillator. In de opstelling van een defibrillator staat een inductor geplaatst. Deze inductor wordt gebruikt om de elektrische stroom voor enkele seconden te "verlengen" Nu snap ik niet zo goed hoe het komt da die inductor deze stroom verlengt? Ik weet dat een inductor een tegenstroom kan creŽren. Is het dan zo dat deze tegenstroom de werkelijke stroom van het circuit vertraagt doordat ze in de tegengestelde richting gaat?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

kotje

kotje

• >1k berichten
  • 3330 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 09 december 2009 - 20:37

Hey !
Ik ben bezig met de werking van een defibrillator. In de opstelling van een defibrillator staat een inductor geplaatst. Deze inductor wordt gebruikt om de elektrische stroom voor enkele seconden te "verlengen" Nu snap ik niet zo goed hoe het komt da die inductor deze stroom verlengt? Ik weet dat een inductor een tegenstroom kan creŽren. Is het dan zo dat deze tegenstroom de werkelijke stroom van het circuit vertraagt doordat ze in de tegengestelde richting gaat?

Ik weet niet wat die inductor hier komt doen.De werking van een defibrillator staat hier. De schok wordt gegeven door de ontlading van een hoge spanningscondensator door het hart.
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Jezzz

Jezzz

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 december 2009 - 21:40

Ik weet niet wat die inductor hier komt doen.De werking van een defibrillator staat hier. De schok wordt gegeven door de ontlading van een hoge spanningscondensator door het hart.

Ik heb dit werk gebruikt : http://www.anaesthes...ents/4_1_29.pdf

en hier staat een inductor in...

kotje

kotje

• >1k berichten
  • 3330 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 09 december 2009 - 21:54

Ik heb dit werk gebruikt : http://www.anaesthes...ents/4_1_29.pdf

en hier staat een inductor in...

Goed men wil hier zeggen dat bij ontlading van de condensator dit gebeurt door een spoel met zelf inductie L (gewoon draadwindingen). Bij het ontladen van de condensator door de spoel ontstaat bij stijgende stroom een tegenspanning over de spoel (Ldi/dt) zodanig dat de ontlading langer duurt.
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Jezzz

Jezzz

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 december 2009 - 22:03

Goed men wil hier zeggen dat bij ontlading van de condensator dit gebeurt door een spoel met zelf inductie L (gewoon draadwindingen). Bij het ontladen van de condensator door de spoel ontstaat bij stijgende stroom een tegenspanning over de spoel (Ldi/dt) zodanig dat de ontlading langer duurt.

Aah ! nu begrijp ik het ! :eusa_whistle: heel hard bedankt voor de uitleg !

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures