Springen naar inhoud

Algebra´sche en meetkundige multipliciteit

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 december 2009 - 10:06

http://homepages.vub...enepe/linea.pdf p. 86-87 pdf-nummering

In stelling 5.2.5 wordt op het einde van het bewijsje de karakteristieke veelterm herschreven; ik vraag me af waarom er staat LaTeX -X en niet X- LaTeX .

Iemand een idee?

Bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24051 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 december 2009 - 15:02

Ik heb het daar niet in detail bekeken (weinig tijd nu), maar dat maakt voor de wortels toch niet uit?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 december 2009 - 15:06

Dat is toch het verschil tussen een term in X met wortel LaTeX of een term in LaTeX met wortel X?
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24051 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 december 2009 - 15:09

Nee hoor, het is niet de volgorde die bepaalt wat de "variabele" is en wat de "wortel", maar je eigen keuze van welk symbool je onbekende is. De vergelijkingen in x: (x-1)(x-2) = 0 en (2-x)(1-x) = 0 hebben toch dezelfde oplossingen voor x? Ook als er letters staan in plaats van 1 en 2.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 december 2009 - 15:25

Ik dacht even dat er bij een oneven aantal termen het tegengestelde van de oplossing werd uitgekomen, maar als het om wortels gaat, is de vergelijking gelijk aan 0, en dan doet dat minteken er niet toe.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24051 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 december 2009 - 15:40

Inderdaad: je veelterm zal dan van teken wisselen, maar de wortels veranderen niet.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures