Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 1.286

Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Hoe zou de wereld, dus de maatschappij eruit hebben gezien als Adolf Hitler de Tweede Wereldoorog had gewonnen?

Berichten: 133

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Dan was ik dood en jij ook.

Uiteindelijk zou hij iedereen die geen Duitser was doden, dus ook de Nederlanders.
Geld maakt niet gelukkig, wiskunde en natuurkunde wel!

Berichten: 321

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Dan zou hij, als zoon van een borderliner, zodanig in de war zijn geraakt dat ze hem uiteindelijk in een inrichting hadden moeten stoppen. Bovendien had iedereen dan de realiteit van zijn ideeën kunnen ervaren en hadden zijn volgelingen zich al snel tegen hem gekeerd.
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Ik denk niet dat we nu kunnen zeggen of wij het beter of slechter zouden hebben, als hij de oorlog had gewonnen. Maar mijn mening is dat het voor de gewone burger niet zo'n verschil zou maken.
Uiteindelijk zou hij iedereen die geen Duitser was doden, dus ook de Nederlanders
Dit is gewoon onmogelijk, en dat zou hij ook wel ingezien hebben, en dat was echt niet zijn plan. (Ps, ik zou het misschien nog wel overleefd hebben, groot, blond, mager, blauwe ogen, geen probleem om mij te mengen bij Ariërs :) )
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Berichten: 1.286

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Farshad schreef:Dan was ik dood en jij ook.

Uiteindelijk zou hij iedereen die geen Duitser was doden, dus ook de Nederlanders.
Waarom jij en ik die dan dood zullen zijn.

De oorsprong van de Nederlanderse bevolking is Germaans, dus een zustervolk van Duitsland. Duitsland heeft een Germaanse oorsprong. Het verhaal van jouw, hoe goed bedoeld, klopt niet.

Berichten: 133

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Ik weet zeker dat hij eerst de Nederlanders en alle andere zogenaamde Germanen zou gebruiken om eerst de wereld te veroveren om vervolgens ook de niet-duitstalige germanen te "verraden".

Hij moest toch wat. En hoe raar het ook klinkt, het zou mij niet verbazen.
Geld maakt niet gelukkig, wiskunde en natuurkunde wel!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

En nu ben ik vergeten wat de naam van die film was waarin Hitler de oorlog had gewonnen. Iemand..?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Niet zo veel anders dan hoe het nu is gegaan, denk ik. Hitler had niet zo heel lang meer geleefd (zo gezond was hij niet, of anders was hij wel vermoord) en hij had geen opvolger.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 118

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Niet zo veel anders dan hoe het nu is gegaan, denk ik. Hitler had niet zo heel lang meer geleefd (zo gezond was hij niet, of anders was hij wel vermoord) en hij had geen opvolger.
De oorlog is niet gestopt omdat hij dood was, maar gewoon omdat de Duitsers verloren hadden. Als de Duitsers aan de winnende kant hadden gestaan en Hitler was dood, dan had er vast en zeker een opvolger geweest. Als het echt zo makkelijk had geweest om de oorlog te stoppen door Hitler te doden, dan had er vast en zeker geen D-day geweest, maar enkel een legertje van spionen en huurmoordenaars.

Hitler had er ook geen nut aan om de hele wereld bevolking (op Duitsers na dan) uit te moorden, dat is zinloos en dat zou zelfs onmogelijk zijn.

Als Hitler had gewonnen zorgde hij er vast en zeker voor dat Duits de verplichte/vaste taal was in het onderwijs in alle bezette gebieden, en zouden we tot op de dag van vandaag leren over de helden daden van de Duitsers in WW2. Al na 1 of 2 generaties zou je fanatieke 'nieuwe' Duitsers hebben in die bezette gebieden.

Hitler zouden we nu als held zien, en de Joden zouden zo goed als verdwenen zijn.

Verder zouden we technologisch gezien veel verder staan aangezien het eigenlijk de Duitsers zijn die raket hebben uitgevonden en de eerste autos voor de gewone burgers op de markt bracht. Oorlog brengt altijd enorme technologische vooruitgang mee. De Duitsers zouden ook als eerste een mensen in de ruimte en op de maan hebben gezet (voor dat de Russen en Amerikanen dit zouden hebben gedaan... als deze 2 naties nog hadden bestaan tenminste.)

Na de oorlog zou er een economische crisis ontstaan in Duitsland, aangezien de wapen industrie die tijdens WW2 voor een goeie economie zorgde zou verdwijnen. Duitsland zou trouwens niet gestopt zijn met Europa en de Sovjet denk ik, ook Amerika zou er aan moeten geloven.
(d )² = (1-2Gm/r)dt² - (r/(r-2Gm)dr² - r²d ²-r²sin ² d ²

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Alexander Hartmans schreef:
Farshad schreef:Dan was ik dood en jij ook.

Uiteindelijk zou hij iedereen die geen Duitser was doden, dus ook de Nederlanders.
Waarom jij en ik die dan dood zullen zijn.

De oorsprong van de Nederlanderse bevolking is Germaans, dus een zustervolk van Duitsland. Duitsland heeft een Germaanse oorsprong. Het verhaal van jouw, hoe goed bedoeld, klopt niet.
Sterker nog, we zijn het zelfde volk. Wij Nederlanders zijn even Batavier, als dat de Engelsman een kelt is. Niet dus. Door de volksverhuizing kwam er een hele meuk Saksen binnen stormen. Dat wij Batavieren zouden zijn probeerde de NSB wel te verkondigen, maar dat terzijde.

Rassen is zowizo onzin. Je hebt wel culturen, volkeren en talenfamilies Geen rassen.

Wij Nederlanders zijn een grote mix van batavieren, Saksen en kelten (De kelten leefden in Zuid Nederland). Niet te vergeten de Friesen en ongetwijfeld nog wat volkeren die daarvoor leefden. Oja, met nog een vleugje Romeins en Spaans bloed er doorheen. Dat rassen iets is best onzin.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Ik heb even de niet zo zinnige discussie over de romeinen weggegooid, ik neem aan dat niemand hem zal missen :wink:

Misschien had Hitler wel langzamerhand iedereen vermoord die niet lang en blond is. Grote vluchtelingenstromen van donkerharigen naar Azie en Afrika. Hmm...

Maar ik zie niet echt in hoe Hitler ooit Amerika had kunnen veroveren. Of Rusland (nou ja, misschien Moskou, maar het hele achterland niet).
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 118

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Helemaal geen probleem mee! :wink:

Het is zo dat als de Duitsers hadden gewonnen in Stalingrad, dat Rusland het niet lang meer ging volhouden. Hadden de Duitsers het ietsje langer vol gehouden, dan waren ze de eersten en enige die bruikbare raket technologie hadden. Dat zou van grote betekenis geweest zijn in de 2e wereldoorlog. Vergeet niet dat de 2 grootmachten; USA en de Sovject die we kennen van in de koude oorlog zo machtig waren door de raket technologie die ze van de Duitsers hadden. Nu blijkt dat hHitler ook de eerste (onbruikbare) atoombom had en tijdens een oorlog gaat de wapen technologie enorm snel vooruit.

Als je trouwens de vraag stelt hoe de wereld er zou uitzien moest Hitler gewonnen hebben, dan moet je er eigenlijk bij vertellen hoe hij die gewonnen zou hebben. Heeft hij de Russen verslaan? kon hij d-day voorkomen? Dat maakt grote verschillen!
(d )² = (1-2Gm/r)dt² - (r/(r-2Gm)dr² - r²d ²-r²sin ² d ²

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Ja, wat als Japan Amerika veroverd had. En China (als ze toch bezig waren).

Met atoombommen op Washington en Los Angeles (ik noem maar wat). Maar ik denk dat er dan wel kort na het tekenen van de vrede een oorlog was begonnen tussen Europa (Hitler) en Japan. Een atoomoorlog...
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 2

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

die film heette fatherland en als ik mij niet vergis speelde Rutger Hauer daarin de hoofdrol.

Ik denk dat het vrijwel onmogelijk zou geweest zijn voor de nazi's om WO 2 te winnen zelfs al hadden ze europa veroverd .

De strijdlust en het onovertroffen patriotisme van het amerikaanse volk lijkt voor mij een oninneembaar fort.

Ook zouden er veel verzetsbewegingen groeien die het derde rijk vanbinnenuit zouden verwoesten.

Re: Als Hitler de oorlog had gewonnen?

Ik denk dat Hitler door Himler zou zijn vermoord.

Behalve dat het rijk minder stabiel zou worden door mensen die ook de nieuwe fuhrer zouden willen zijn is Himler nou niet bepaald een grote verbetrering...
De strijdlust en het onovertroffen patriotisme van het amerikaanse volk lijkt voor mij een oninneembaar fort.
Ach, zodra ze een paar vijandige soldaten binnen hun grenzen zien en hun leger het duidelijk niet meer trekt is die "strijdlust" en het "onovertroffen patriotisme" ook verdwenen, behalve misschien bij neo-nazi groepjes of bij de KKK.

Reageer