Filmtopique

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Filmtopique

<i>Dit topic werd afgesplitst uit het topic
moon:)

kheb hem nog niet gezien, maar hij staat zeeer hoog op mijn lijstje


Klinkt wel als een interessante film inderdaad.

Hé 317070, jij bent zeker nogal een fan van B-films uit het horrorgenre?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Filmtopique

Hé 317070, jij bent zeker nogal een fan van B-films uit het horrorgenre?
Niet specfiek, maar in het horrorgenre heb ik nog nooit een écht goede A-film tegengekomen :eusa_whistle: , geef mij dan maar een film waar iemand tijd en denkwerk en ziel heeft ingestoken i.p.v. dure, goedkope 'Hollywood' kettingzaag, bloed en psychosetoestanden.

En ik heb natuurlijk hier nog maar 1 film kunnen raden ](*,)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Filmtopique

Niet specfiek, maar in het horrorgenre heb ik nog nooit een écht goede A-film tegengekomen :eusa_whistle:
Wil dat zeggen dat je Alien, The Shining (Kubricks versie), The Exorcist (de originele), Drag me to Hell, Dawn of the Dead (gelijk welke versie), 28 Days Later, The Thing (John Carpenter) e.a. nooit bent tegengekomen of niet goed vond? Of hebben we een andere definitie van B-films? ](*,)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Filmtopique

Wil dat zeggen dat je Alien, The Shining (Kubricks versie), The Exorcist (de originele), Drag me to Hell, Dawn of the Dead (gelijk welke versie), 28 Days Later, The Thing (John Carpenter) e.a. nooit bent tegengekomen of niet goed vond? Of hebben we een andere definitie van B-films? ](*,)
Nog maar 1: the shining. Maar wat ik nu van de andere opgezocht heb zou ik ze klasseren als B-films. (buiten 28 days later.) Dingen die ze nu niet meer in de (kinepolis) cinema zouden draaien of verkopen op DVD. Of meer algemeen die tegenwoordig zouden gemaakt worden met een ietwat kleiner budget.

Maar mag ik er van uitgaan dat je lijstje goed is :eusa_whistle: Anders ga ik hem wel eens aflopen ;)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Filmtopique

Ze zijn allemaal bijzonder goed (vind ik toch). Alien, The Thing en The Exorcist zullen blijven verkopen op DVD en zouden het volgens mij in de cinema ook nog altijd goed doen, het zijn gewoon klassiekers. Ik heb Alien onlangs nog eens bekeken (ik heb de Quadrilogy box staan) en die film is nagenoeg perfect. En ik zie net op IMDb dat Ridley Scott bezig is met een prequel op Alien, en ik verwacht niet dat hij daarbij 180° gaat draaien qua regie en opbouw van de film.
Verborgen inhoud
Als de studio een beetje opgelet heeft, weten ze dat ze hem beter de vrije hand kunnen geven.


Drag me to Hell is trouwens recent gemaakt met een behoorlijk budget. Sam Raimi kan het geld voor zo'n film wel losweken: hij heeft nogal wat krediet dankzij de Evil Dead- en Spidermanfilms. En de remake van Dawn of the Dead uit 2004 (van de regisseur van 300 en Watchmen) had ook een redelijk budget, vermoed ik.

Reageer