Snelheid versnelling onderzoek coach

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Snelheid versnelling onderzoek coach

Hallo,

Ik moet samen met een ander een PO doen voor natuurkunde.

We hebben een videometing gedaan in coach 6 van een bestuurbare speelgoedauto (begin met v=0m/s en snelheid neemt steeds toe [lineair]).

Onze s(t)-grafiek neemt exponentieel toe en en onze v(t)-grafiek neemt lineair toe.

Nu moeten we twee dingen vinden;

- Het verband tussen de verplaatsing en de snelheid

- Bepaal de versnelling

- De rol van de wrijvingskracht en of die constant is.

Die eerste twee weet ik dan nog wel, maar ik weet niet precies wat voor rol de wrijvingskracht speelt in dit onderzoek..? (ja dat klinkt misschien heel dom).

En klopt het nou dat hoe hoger de snelheid, hoe lager de wrijvingskracht is? of geldt dat hier niet?

Iemand die ons hier verder mee kan helpen??

Alvast bedankt!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Snelheid versnelling onderzoek coach

Dag Ruikgeur , Welkom :eusa_whistle: op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] DEKKENDE TITEL

Geef in je titel een zo dekkend mogelijke omschrijving van je vraagstelling

Maak in een paar woorden duidelijk waar het over gaat. Je kunt wel duizend onderwerpen verzinnen met als titel [natuurkunde]mechanica, en die vindt dus niemand meer terug. [natuurkunde]bungee-jump is dan bijvoorbeeld duidelijker en maakt je topic herkenbaarder


[/td]</table>
We hebben nu je titel even aangepast. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 40

Re: Snelheid versnelling onderzoek coach

ruikgeur schreef:- De rol van de wrijvingskracht en of die constant is.

Die eerste twee weet ik dan nog wel, maar ik weet niet precies wat voor rol de wrijvingskracht speelt in dit onderzoek..? (ja dat klinkt misschien heel dom).

En klopt het nou dat hoe hoger de snelheid, hoe lager de wrijvingskracht is? of geldt dat hier niet?
Wat bedoel je met de wrijvingskracht? Enkel de wrijving van de auto en het "wegdek", de vloer, of ook met de luchtweerstand?

Reageer