Klimaat-hoax?!?!

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 14

Klimaat-hoax?!?!

Een van mijn beste vrienden heeft besloten dat sinds een aantal wetenschappers met cijfertjes zouden hebben gerotzooid dat de ijskappen helemaal niet aan het smelten zijn.

Goed... ik ben er zelf niet geweest om het met eigen ogen te zien, bovendien zal de Noordpool momenteel lijkt mij misschien wel iets aangroeien of in ieder geval minder snel smelten, toch geloof ik wel de beelden en cijfers die ik zie.

Maar wat zeg je tegen iemand die er niets van geloofd?

Berichten: 83

Re: Klimaat-hoax?!?!

Als het inderdaad zo is dat de aarde nu ineens niet meer opwarmt maar afkoelt , kan dat een gevolg zijn van de opwarming de laatste jaren. ALS dat zo is hebben we echt een probleem, dan zou een nieuwe ijstijd wel eens voor de deur kunnen staan.

Zoiets schijnt in een jaar te kunnen gebeuren.

Het heeft te maken met het feit dat het noordelijk halfrond warmgehouden wordt door een warme waterstroom van de evenaar naar het noorden. Deze wordt aangedreven door temperatuurverschil. Stroming vindt plaats van warm naar koud. Als het noorden minder koud wordt kan deze stroming minder worden of zelfs stilvallen.. het gevolg daarvan kan een ijstijd zijn

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Klimaat-hoax?!?!

If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gesloten