Statika is dit goed

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 14

Statika is dit goed

ik heb een toets gemaakt op school en heb dat niet zo goed gedaan nu wil ik even vragen aan jullie of jullie zien wat ik fout heb gedaan bij 1 som behalve het tekenen

Afbeelding

hartelijk dank

Berichten: 150

Re: Statika is dit goed

Die eenparige lasten, hoeveel bedragen die nu? Want ik kan eventjes niet aan je handschrift uit :eusa_whistle:

Berichten: 14

Re: Statika is dit goed

Die eenparige lasten, hoeveel bedragen die nu? Want ik kan eventjes niet aan je handschrift uit :eusa_whistle:
maak niet uit ik zal hem morgen ff in het netjes maken en nog een keer posten zal in de middag zijn

al vast hartelijk dank

Berichten: 14

Re: Statika is dit goed

hier is de afbeelding netjes uit getikt zonder D en L Lijn tekening

als bijlagen
Bijlagen
4.jpg
4.jpg (40.58 KiB) 588 keer bekeken

Berichten: 51

Re: Statika is dit goed

Zie weinig reacties op je vraag dus zal ik het eens proberen uit te leggen.

Om te beginnen de dwarskrachtenlijn:

Deze lijkt me goed alleen zie ik dat je boogjes hebt getekend, dit moeten de zg. fietstrappers zijn (Z\)

De boogjes gebruik je in de momentenlijn (vervorming)

Bij de momentenlijn is boven de x-as negatief en onder de x-as positief dus zoals je leraar verbeterd heeft.

Het snijpunt van je D lijn met de x-as (max Moment) is niet berekend alleen het antwoordt is aanwezig.

Je steunpunt reacties zijn goed maar het kan ook zo:

som v/d mom t.o.v. B=0

+6Fa-(8*4*4)+(10*2*1)=0

Fa = 18 Kn

Om de momentenlijn te tekenen gebruik ik:

som v/d momenten links van:

m1 = +18*2.3- 8*2.3*1.15= +20.24

Ik zou ook meer punten berekenen ter controlle, als je dit zelf probeerd zie je ook dat vanaf het einde van de q1 tot Mb een rechte ipv een kromme lijn is.

Succes ermee

gr Ed

Berichten: 150

Re: Statika is dit goed

Bij de momentenlijn is boven de x-as negatief en onder de x-as positief dus zoals je leraar verbeterd heeft.
't Is maar hoe je zelf je tekenconventie kiest hé.
Ik zou ook meer punten berekenen ter controlle, als je dit zelf probeerd zie je ook dat vanaf het einde van de q1 tot Mb een rechte ipv een kromme lijn is.
Eigenlijk had je dit wel kunnen weten. Als er geen last is, dan kan er uiteraard ook geen kromming optreden.

Berichten: 51

Re: Statika is dit goed

We hebben hier te maken met een beginnend (bouwkunde) student dus heb ik getracht hem te attenderen op mogelijke fouten.

Covrtray heeft wel gelijk in zijn opmerkingen maar weet niet of Menno hier wat aan heeft.

De teken kwestie heb ik afgeleid uit de correctie v/d Leraar.

Je tweede opmerking verkrijg je o.a door het veel oefenen, ervaring en/of kennis. Deze is bij deze jonge man nog in een pril stadium.

Ed

Berichten: 150

Re: Statika is dit goed

Wel, bij deze heeft Menno met mijn tweede opmerking dan hopelijk iets bijgeleerd wat hem nog vaak van pas zal komen :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Statika is dit goed

Fast Eddy schreef:Je tweede opmerking verkrijg je o.a door het veel oefenen, ervaring en/of kennis. Deze is bij deze jonge man nog in een pril stadium.

Ed
? gewoon door studie. Dat staan aangegeven in menig handboek. (Zelf zien is uiteraard ook mogelijk)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 14

Re: Statika is dit goed

Fast Eddy schreef:Om te beginnen de dwarskrachtenlijn:

Deze lijkt me goed alleen zie ik dat je boogjes hebt getekend, dit moeten de zg. fietstrappers zijn (Z\)

De boogjes gebruik je in de momentenlijn (vervorming)

Het snijpunt van je D lijn met de x-as (max Moment) is niet berekend alleen het antwoordt is aanwezig.

Ik zou ook meer punten berekenen ter controlle, als je dit zelf probeerd zie je ook dat vanaf het einde van de q1 tot Mb een rechte ipv een kromme lijn is.

Succes ermee

gr Ed
Oke maar eigenlijk is deze goed op de Z en de M-Lijn tekening na.

en inderdaad ik had het snij moment de berekening er bij kunne vermelden.is niet zo moeilijk ook :eusa_whistle: 18 / 8 = 2.25 afgerond 2.3 (leerkracht houd van afronden)

op de meerderen controles mogen we doen maar hij zegt dat kan als je klaar ben en tijd over heb. tot die tijd moeten we de snij punten pakken en een schatting maken van het verloop
Fast Eddy schreef:We hebben hier te maken met een beginnend (bouwkunde) student dus heb ik getracht hem te attenderen op mogelijke fouten.

Deze is bij deze jonge man nog in een pril stadium.
ik ben 4de jaars mbo dus in princiep moet ik dit al kunnen met me ogen dicht maar tot mijn spijt gaat het iedereen keer weer fout als ik een toets maak.

heeft ook een aantal redenen maar das niet egt van belang.

maar nog ff in het kort berekeningen zijn correct alleen me tekening aan duiding in (op een slordige opschrijf fout na20,4 moet zijn 20.24)

D-lijn moeten Z jes zijn

M-lijn de negatief en de positief zijn omgedraaid. (I.V.M hoe ik het zou hebben geleerd van mijn leerkracht).

na super bedankt voor alle reacties.

Reageer