Hoe serieus omgegaan met het voortbestaan van de mensheid?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 134

Hoe serieus omgegaan met het voortbestaan van de mensheid?

Hoe serieus word er omgegaan met het voortbestaan van de mensheid?

Dit is eigenlijk de gehele vraag?

Ter extra toevoeging heb ik er nog wat bij voor achtergrond informatie

heel direct :



-Komeet inslag

-Terrorristische aanslaagen met nuclear gevaar

-oorlogen , burger oorlogen

-Virussen

Of elke andere vorm van gevaar voor de mensheid?

Zou dat eigenlijk geen gezamelijk streven moeten zijn?

Dus eigenlijk met de "Wetenschap" dat dit alles theoretisch mogelijk is!
De wijze is op zijn wijzest.. als die het zelf niet meer weet.

Hij is dan oneindig wijs :wink:

Said by me: XXXXXXX

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Hoe serieus omgegaan met het voortbestaan van de mensheid?

Ik zie niet echt de vraag of wat je wil bereiken, maar ik denk dat iedere mens met een beetje verstand wel streeft naar vrede en dergelijke ... Alleen zijn er enkele rotte appels over de hele wereld die hun plezier er in vinden om andere mensen aanslagen te laten plegen enzovoort :shock:

Berichten: 270

Re: Hoe serieus omgegaan met het voortbestaan van de mensheid?

Ik zie niet echt de vraag of wat je wil bereiken, maar ik denk dat iedere mens met een beetje verstand wel streeft naar vrede en dergelijke ... Alleen zijn er enkele rotte appels over de hele wereld die hun plezier er in vinden om andere mensen aanslagen te laten plegen enzovoort   :shock:


Ik denk dat je hiermee grotendeels gelijk hebt. Ongetwijfeld zullen de meeste mensen streven naar vrede. Het punt is juist dat iedereen een ander standpunt heeft over wat vrede dan wel niet is en hoe ze die vrede willen bereiken. Waarschijnlijk zien extreme moslim groeperingen vrede als de wereld geheel gemoslimificeerd ( nieuw woord! ;) ) is ( je weet wel wat ik bedoel ).

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Hoe serieus omgegaan met het voortbestaan van de mensheid?

Hoe serieus word er omgegaan met het voortbestaan van de mensheid?
Ik denk dat bij de meeste mensen er voldoende goeie wil is om hier serieus mee om te gaan, maar ook dat bij te veel mensen (ook al is dit misschien een minderheid) er te weinig of geen van zulke goeie wil is. Als de mensheid vroeg of laat om zeep wordt geholpen door een deel van de mensheid zelf, zal het ongetwijfeld door deze laatste groep zijn...

Probleem is ook dat veel mensen zich weinig of niets aantrekken van hetgeen wat tot "ver van mijn bed" gebeurtenissen behoort, laat staan dat ze zich iets aantrekken van hoe het gesteld zal zijn met generaties die na ons zullen komen.

Reageer