Springen naar inhoud

Wervelbed

• Log in om te kunnen reageren

Angeline

Angeline

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 december 2009 - 10:47

Hallo,

Kan er mij iemand helpen, ik moet voor een opdracht van school het principe hebben van een wervelbed.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?
En weet iemant toevallig wat dit temaken heeft met de roosting van zink..

Alvast bedankt
Angeline

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 24 december 2009 - 11:43

Een wervelbed ontstaat als een gas van onder af door een bed met vaste deeltjes geblazen wordt. Dit principe wordt vaak gebruikt om vaste stoffen te drogen (door hete lucht erdoor te blazen) of om steenkool te verbranden, of in diverse chemische reactors. Bijkomend voordeel is dat een wervelbed zich gedraagt als een vloeistof en de wervelende vaste stof dus gemakkelijk verplaatst kan worden: aanvoeren van verse voeding en afvoeren van behandeld produkt.

Roosten: door hete lucht door ZnS te blazen kan men zo ZnO maken via een verbrandingsreactie in een wervelbed.

Lees ook de handleiding googlen zodat je gemakkelijk meer informatie op internet kunt vinden.
Hydrogen economy is a Hype.

Angeline

Angeline

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 december 2009 - 10:55

Een wervelbed ontstaat als een gas van onder af door een bed met vaste deeltjes geblazen wordt. Dit principe wordt vaak gebruikt om vaste stoffen te drogen (door hete lucht erdoor te blazen) of om steenkool te verbranden, of in diverse chemische reactors. Bijkomend voordeel is dat een wervelbed zich gedraagt als een vloeistof en de wervelende vaste stof dus gemakkelijk verplaatst kan worden: aanvoeren van verse voeding en afvoeren van behandeld produkt.

Roosten: door hete lucht door ZnS te blazen kan men zo ZnO maken via een verbrandingsreactie in een wervelbed.

Lees ook de handleiding googlen zodat je gemakkelijk meer informatie op internet kunt vinden.

Badankt, nu kan ik weer verder!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures