Aften (aphten)

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 2

Re: Aften (aphten)

Verlaagde weerstand heeft er ook iets mee te maken denk ik, stress zal er ook vast wel iets mee van doen hebben.

Wanneer ik op mijn lip of tong bijt krijg ik ze inderdaad ook. Ook die witte kleine puntjes die iedereen wel eens heeft veranderen altijd in een aft. Enkele jaren geleden verdwenen die gewoon zonder groter te worden, als ik toen op mijn lip of tong beet verdween dit ook gewoon vanzelf zonder te gaan ontsteken.

Wat ik vergeten ben te vermelden, nar de vakantie in frankrijk ben ik ook naar de huisarts in Nederland geweest en van haar heb ik Xyolaine 2% gekregen wat perfect is voor tijdelijke verdoving. Even aanbrengen voor het eten en geen last meer :-)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Aften (aphten)

Mijn tandarts merkte een paar controles geleden een aft op bij mij en zei me dat er geen reden is voor het ontstaan en ook geen middel om het te bestrijden. Je kan wel de pijn een beetje bestrijden door dingen als Hextril, Plac, Pyralfex en mijn tanden poetsen werkt bij mij ook :roll: ...

Zelf heb ik er altijd last van in "mondplooien".

Oh ja, hebben jullie ook dat aften extreem veel pijn doen als er in het algemeen tomaten op komen? Tomatensoep, ketchup, spaghettisaus, ...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Aften (aphten)

Dat komt doordat tomaten zeer zuur zijn. Kiwi en ananas heeft waarschijnlijk ook een sterk effect, net als citroensap, probeer maar eens.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Reageer