Rechten 0-uren contract.

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Rechten 0-uren contract.

Hallo,

Ik had een vraag,

ik ben tot voor kort werkzaam geweest in een kledingzaak onder een 0-urencontract..

Nou is er besloten mij tot mijn contract afloopt (31 december 2009) geen uren meer te geven.

Nou heb ik gehoord dat als je 6 maanden bij een bedrijf werkt, en dit dus gebeurt, dat je recht hebt op een bepaald bedrag/salaris berekent over de vorige 3 maanden dat je daar gewerkt hebt.

En ik vroeg mij af of dat ook daadwerkelijk zo is, ik heb daar va. 23 maart gewerkt, dus als het goed is heb daar dus recht op?

Groeten,

Damian

Berichten: 242

Re: Rechten 0-uren contract.

wat bedoel je met tot je contract afloopt geen uren meer te geven ?

Ik heb ook een 0 uur contract gehad en dat betekende dat ik betaald kreeg voor de uren die opgeschreven werden. Toen ik ontslagen ben heb ik gewoon uitbetaald gekregen voor de uren die nog vergoed moesten worden.

een 0 uur contract betekend in princiepe dat je 0 uur per maand werkt en alle uren die je werkt worden als overuren geschreven.

Dus als je ontslag neemt of ontslage word heb je volgens mij geen recht op vergoeding behalve dan de uren die nog uitbetaald moeten worden die volgens mij gewoon betaald moeten worden tenzij het bedrijf failiet is verklaard.
HBO Elektrotechniek student 3de jaar

Reageer