Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

het is België jongens


:wink:
???

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

Je bent niet de eerste die het ziet (ik nl. ook al :wink: ), maar Bro en Miels zijn nu op vakantie dus eventjes geduld voordat het gewijzigd kan worden.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

Héhé, ik typ belgie vaak zonder trema dan met hoor op internet :shock:

Berichten: 160

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

Maar het blijft irritant wanneer ze je naam verkeerd spellen nietwaar? siekloon?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

Héhé, ik typ belgie vaak zonder trema dan met hoor op internet   :shock:


Het is ook vrij vervelend om steeds ë in te tikken
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

Maar het blijft irritant wanneer ze je naam verkeerd spellen nietwaar? siekloon?
Cycloon schreef:Héhé, ik typ belgie vaak zonder trema dan met hoor op internet   ;)


Het is ook vrij vervelend om steeds &euml; in te tikken
:shock: hebben jullie dat niet op jullie qwerty-toetsenbord staan misschien? Ik heb hier éèçà in één beweging ;)
???

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

Bij mij gaat dat gewoon zo: [shift] " en dan de e en dan krijg je dit: ë

Makkelijk zat.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

klazon schreef:Bij mij gaat dat gewoon zo: [shift] " en dan de e en dan krijg je dit: ë  

Makkelijk zat.
Klopt, wilde het al niet voorzeggen. :wink:

Maar niet alle toetsenborden willen met dit principe werken geloof ik.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 215

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

Math schreef:
klazon schreef:Bij mij gaat dat gewoon zo: [shift] " en dan de e en dan krijg je dit: ë  

Makkelijk zat.
Klopt, wilde het al niet voorzeggen. :wink:

Maar niet alle toetsenborden willen met dit principe werken geloof ik.

Volgens mij valt dit in te stellen, maar is het tegenwoordig standaard.

Toch heeft mijn pc af en toe een dag dat 'ie het vertikt, geen idee hoe dat komt.


Het wordt vast wel opgelost als Bro online komt.
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."



- Philip K. Dick

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

Ard schreef:Maar het blijft irritant wanneer ze je naam verkeerd spellen nietwaar? siekloon?
Cycloon schreef:Héhé, ik typ belgie vaak zonder trema dan met hoor op internet   ;)


Het is ook vrij vervelend om steeds &euml; in te tikken
:shock: hebben jullie dat niet op jullie qwerty-toetsenbord staan misschien? Ik heb hier éèçà in één beweging ;)


wat bart gaf is de meta tag voor ë op internet pagina's :wink:

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

Heb net even gekeken hoe dat zit. Het ligt niet aan je toetsenbord, maar aan de toetsenbordinstellingen in windows. Daar moet je op het tabblad taal instellen: taal: Nederlands, indeling: VS internationaal, en dan werkt het zo.

Dus [shift] " en e voor ë

[shift] ' en e voor ë

[shift] `en e voor è

[shift] ^en e voor ê

Werkt ook met a, o en u.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

klazon schreef:Heb net even gekeken hoe dat zit. Het ligt niet aan je toetsenbord, maar aan de toetsenbordinstellingen in windows. Daar moet je op het tabblad taal instellen: taal: Nederlands, indeling: VS internationaal, en dan werkt het zo.

Dus [shift] " en e voor ë

[shift] ' en e voor ë

[shift] `en e voor è

[shift] ^en e voor ê

Werkt ook met a, o en u.


maar alleen onder Windows! Onder Linux werkt dit dus niet. En zoals gezegd gaf ik de HTML Meta code aan voor ë. Wordt dit niet gedaan, dan kan het zijn dat sommige webbrowsers dit verkeerd weergeven.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

Bart schreef:
klazon schreef:Heb net even gekeken hoe dat zit. Het ligt niet aan je toetsenbord, maar aan de toetsenbordinstellingen in windows. Daar moet je op het tabblad taal instellen: taal: Nederlands, indeling: VS internationaal, en dan werkt het zo.

Dus [shift] " en e voor ë

[shift] ' en e voor ë

[shift] `en e voor è

[shift] ^en e voor ê

Werkt ook met a, o en u.


maar alleen onder Windows! Onder Linux werkt dit dus niet. En zoals gezegd gaf ik de HTML Meta code aan voor ë. Wordt dit niet gedaan, dan kan het zijn dat sommige webbrowsers dit verkeerd weergeven.


En google kan die ook niet lezen, dus is het wat handiger met meta tags als je gevonden wil worden :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

Nu we toch aan het muggeziften zijn, kan ik ook even mijn "anal-retentive" oog voor detail laten botvieren.


Ik zag user E=MC2 staan op tien berichten en zijn status is nog steeds 0 TOT 10 berichten. Zou dat dan niet t/m tien berichten moeten zijn, of zou je dan niet de overgang één bericht terug moeten zetten? (Nu we het toch over spelfouten hebben. Alle getallen onder de 21 en grote getallen zoals honderd, moest je geloof ik uitschrijven, maar dat is geen serieuze klacht)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en Belgie

Dat was ooit al aangepast, mss door een back-up te gebruiken dat deze fout er terug is ingeslopen ?

Reageer