Schenen harden

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Schenen harden

Is het slecht voor je om met harde voorwerpen, zoals deegrollers, wijflessen etc over je schenen te rollen. Dit wordt gedaan om hardere schenen te krijgen. Bij ons op de training zijn er enkele mensen die dit doen. M.i. is dit slecht voor je schenen. Wat kunnen de gevolgen hiervan (op langere termijn) zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Schenen harden

Ik ken dit alleen van mensen die zoiets doen met hun handen. Je kan jezelf inderdaad aardig harden, maar als je wat ouder wordt krijg je vervolgens helemaal vergroeide en verstijfde handen.

Met je scheen zal dat wat minder ernstig zijn (omdat die toch al niet kan buigen). Maar ik kan me wel voorstellen dat je bot er op de lange duur juist breekbaarder van wordt.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 151

Re: Schenen harden

Ik heb een tijd aan kick-boksen gedaan. Tijdens die periode sloeg ik regelmatig met de achterkant van een keukenmes, zo'n ijzeren, tegen mijn schenen aan om ze harder te krijgen. Ik denk trouwens niet dat dit echt goed is voor je bloedvaten e.d.

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: Schenen harden

de japanse martial arts mensen pijnigen zichzelf ook (slaan en dergelijke) om zichzelf harder te maken. je schenen zullen er niet op vooruitgaan, alleen je pijngrens komt hoger te liggen.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Schenen harden

Volgens mij blijft de ideale manier om je te harden, regelmatig naar de training gaan. Zo komt je fysieke grens elke keer een beetje verder te liggen, en leer je ook incasseren, een betere techniek...

Toestanden zoals met deegrollen over je schenen rollen, vind ik een beetje idioot, omdat je zo enkel je zenuwen beschadigt e.d. Op die manier leer je niet je eigen lichaam en mogelijkheden kennen, wat toch één van de essenties is van vechtsport, nietwaar?
Alles is relatief...

Berichten: 96

Re: Schenen harden

klopt.ik heb ook aan thaiboksen gedaan en ben er van overtuigd dat dit voornamelijk geestelijk is.je moet gewoon een hogere incasseringsvermogen gaan ontwikkellen doormiddel van trainen..een goede training is voldoende voor in wedstrijden

Reageer