Springen naar inhoud

Gentherapie gebruiken voor genezing adhd

• Log in om te kunnen reageren

Rene Albert

Rene Albert

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 december 2009 - 15:58

Hallo,

Wij zijn bezig met een Profielwerkstuk over ADHD en het genezen daarvan. Wij hadden het idee om ADHD te genezen door middel van gentherapie. Nu waren onze vragen: Is het mogelijk om gentherapie te gebruiken om ADHD te genezen? En hoe gaat gentherapie nou precies in zijn werk? We weten wel dat het met een vector werkt en dat er een virus (niet altijd) word ingebracht in de doelcel, maar niet waaraan de virus zich nu hecht en op wat voor manier word zo'n klein virusdeeltje nou ingebracht in de doelcel?

Met vriendelijke groet,

Rene en Albert

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2009 - 01:03

ADHD en gentherapie is geen voor de hand liggende combinatie. Waarom denken jullie dat ADHD te genezen zou zijn met gentherapie? Voor een profielwerkstuk is dit nogal een complex vraagstuk. Is jullie hoofdthema gentherapie of ADHD? Ik zou een keuze maken, waarbij ikzelf voor het eerste zou kiezen. Maar dan nog zal het niet eenvoudig worden, want je moet waarschijnlijk ook een experiment uitvoeren. Maar met wat creativiteit kom je vast een eind.

Over gentherapie is volgens mij genoeg te vinden. Begin eens met het Engelstalige Wikipedia-artikel en bekijk ook de links onderaan. (http://en.wikipedia....ki/Gene_therapy) Als je echt specifieke vragen hebt dan kun je die hier stellen.

Veranderd door Bas, 30 december 2009 - 01:04

Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures