Springen naar inhoud

Sluierstaart vissen happen naar boven

• Log in om te kunnen reageren

Cagri

Cagri

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 december 2009 - 21:52

Hallo mensen. Ik heb 2 sluierstaartvissen in een kom. Er zit een zuurstofplant in. Maar toch happen ze steeds naar boven. Wat kan de reden hiervan zijn? Of is dit een normaal gedrag? Ik denkt het niet want ze happen telkens naar boven behalven als ze voer krijgen. Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Bartjes_*

• Gast

Geplaatst op 31 december 2009 - 22:28

Zie hier voor een discussie:

http://www.wetenscha...showtopic=34240

Ik heb er zelf geen verstand van.

Cagri

Cagri

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 december 2009 - 22:53

hartelijk dank

Toch zou ik meer hulp willen van jullie.

Lupus

Lupus

• >100 berichten
  • 128 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 januari 2010 - 11:05

- Zorg dat je een flinke bak voor je vis hebt. Per goudvis van 5 cm toch al gauw 20 liter water (als grove indicatie). Kleine aquaria zijn heel lastig in gezond evenwicht te houden, daarom ben ik voorstander van wat grotere bakken, zeg vanaf 40 liter.
- Zorg dat het water permanent in beweging is, maar rustig. Zeker voor een goudvis met staartafwijking (sluierstaarten zijn eigenlijk anatomisch afwijkend) is het lastig zwemmen in de stroming. Een luchtpomp-filtersysteem is daarom een aardig idee; de luchtbellen brengen het water in beweging en bevorderen zo het zuurstofgehalte in het water. Bovendien heb je dan meteen een waterfiltering.
- Zorg voor voldoende planten, zeker een handvol planten voor een goudvis, maar daarnaast ook vrije zwemruimte.

Overweeg voor een eventuele volgende aanschaf vissen met normale anatomie.
Deel liever je eigen gedachten om zo je dwaasheid te tonen, dan iemand te citeren om zo wijzer te lijken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures