Geschiedenis van de Indiase wiskunde

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Geschiedenis van de Indiase wiskunde

Hoi,

Ik kwam toevallig op deze site nadat ik de Google zoekmachine gebruikt had.

Vraagje:

Geschiedenis van de Indiase wiskunde, ontstaan van de Indiase wiskunde,

welke betekenissen heeft de Indiase wiskunde voor de wiskunde,zoals we die nu kennen gehad.

Kan iemand mij helpen aan informatie over deze onderwerpen.

Alvast bedankt.

mod: Wouter_Masselink, Verplaatst naar wiskunde. Heeft daar toch iets meer mee te maken, hoewel ik er zelf ook wel even over twijfelde. Je bericht is nu zowel via het geschiedenis als het wiskunde subforum te bekijken.

Berichten: 7

Re: Geschiedenis van de Indiase wiskunde

Hoi,

Een interessant boek om dan eens te lezen is "A History of Mathematics" van Victor J, Katz (ISBN 0-321-01618-1). In dit boek wordt de totale geschiedenis van de Wiskunde, dus van de Babyloniers en de Grieken tot de moderne tijd beschreven met een groot aantal voorbeelden erbij.

Re: Geschiedenis van de Indiase wiskunde

Hoi, bedankt voor je antwoord.

Maar het gaat mij strikt om de geschienis van de wiskunde. Voor mij afstuderen van de lerarenopleiding moet ik er een scriptie over maken, maar ik kan niet zoveel informatie vinden. Ik zie dat er heel veel informatie over de Grieken enz zijn maar niet zoveel over de Indiase wiskunde.

Nog een vraagje:

Ik ben docent wiskunde. Ik moet dus ook bij mij scriptie een gedeelte toevoegen dat gaat over de toepassing van de Indiase wiskunde in mijn lessen. Het gaat hierbij om VMBO leerlingen. Ik heb wel al een paar ideetjes, maar kan iemand mij aan nog een paar ideetjes helpen.

Ik zou dat heel erg op prijs stellen.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Geschiedenis van de Indiase wiskunde

Hmm... eerst een vraagje aan jou: doe je de 2e graad wiskunde lerarenopleiding of de eerste graad? Voltijd of deeltijd?

Want je zegt enerzijds dat je docent bent en anderzijds dat je aan je eindproduct bezig bent voor de lerarenopleiding.

Hoe dan ook, ik heb eigenlijk niet echt het gevoel dat je goed genoeg zoekt op internet. (Gebruik je alleen maar Nederlandse zoektermen als je Indiase wiskunde wilt vinden... :shock: :wink: )

Wel, probeer deze link eens om mee te beginnen.

Daar staat toch al een hele hoop op, niet? Maar misschien had je die zelf ook al gevonden.

Maar ik zei al dat je ook "abroad" moet kijken zoals hier of hier, maar dan moet je het ook zelf verder doen...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Re: Geschiedenis van de Indiase wiskunde

Hoi,

ik doe deeltijd 2e graads wiskunde, wat dus betekent dat ik op de dag werkzaam bent als docent.

De sites die je aangaf had ik ook al gezien. Ik heb mijn scriptie zo goed als af, maar vroeg mij af of er ergens nog leuke informatie was voor mijn scriptie die ik nog niet had gezien.

Maar kennelijk heb ik al alles/ het grootste deel gezien.

Door het zoeken naar informatie voor mijn scriptie ben ik op deze site gekomen. Leuke site.

Bedankt voor jullie hulp, ik vind het wel fijn dat ik hier mijn vragen kan stellen. Ik weet zeker dat ik er tijdens mijn vervolgopleiding zeker gebruik van zal maken.

Reageer