Cross

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Cross

Ik heb de volgende opgave en ik vraag me af of je hieraan kunt beginnen met de methode van Cross.
cross.png
cross.png (3.03 KiB) 792 keer bekeken


Punten C en D zijn inklemmingen.

Ik vraag me of of je Cross kunt gebruiken om de dwarskracht die C op CA uitoefent te berekenen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Cross

Ja dat gaat. Je moet hier wel rekening houden met de verplaatsing van de horizontale staaf. Je zal twee vereffeningen moet doen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Cross

Ik begrijp niet hoe je een initieel moment krijgt, wanneer je alles inklemt dan heb je toch nergens een moment of ben ik verkeerd ?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Cross

Mogelijk heb je hier iets aan? http://nptel.iitm.ac.in/courses/Webcourse-...s/pdf/m3l21.pdf

Het is wel een vreemde situatie gezien je geen aanvangsmomenten hebt. Als ik het goed voor heb was dat ook mogelijk. (Zie o.a. een voorbeeld in die pdf)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 150

Re: Cross

Persoonlijk zou 'k hier liever de methode van Gehler toepassen, maar vermoedelijk kadert dit in de voorbereiding van een examen?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Cross

Persoonlijk zou 'k hier liever de methode van Gehler toepassen, maar vermoedelijk kadert dit in de voorbereiding van een examen?
Inderdaad.

Methode van Gehler ken ik niet, er zijn nog wel een aantal andere methodes maar ook via die methodes is het niet zo simpel.

Ik ga het oplossen met behulp van de pdf van jhnbk denk ik.

Berichten: 4.502

Re: Cross

In mijn leerboek van Romijn/Horselink vond ik het bewuste onderwerp en leesbaar in het Nederlands:
Bijlagen
Portaalruben.jpg
Portaalruben.jpg (350.55 KiB) 784 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Cross

Super, bedankt om de betreffende pagina in te scannen voor me Oktagon !!

Berichten: 4.502

Re: Cross

Let wel even op de ongelijkheid van de stijfheidsverhoudingen;in jouw topic waren die nmm. gelijk!

Reageer