2012 laatste nieuws?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 1

2012 laatste nieuws?

Goede avond mensen?

Ik volg dit onderwerp nu al een half jaar oid en ik vroeg mij af(aangezien je behalve een film etc,er weinig van hoort)

of er nog laatste weetjes zijn.

Valt het allemaal wel mee die beruchte 12e van de 12e van 2012?

of gaat er echt iets alles verwoestende verschrikking gebeuren?

graag jullie reacties(overigens wel serieuze en van mensen met kennis van zaken afkomstig)

vriendelijke groet

en alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: 2012 laatste nieuws?

graag jullie reacties(overigens wel serieuze en van mensen met kennis van zaken afkomstig)
Busted is al in het jaar 3000 geweest, dus lijkt het me onwaarschijnlijk dat er effectief iets gaat gebeuren in 2012.

Los daarvan: de 2012-mythe komt gewoon omdat een grote eenheid van de maya-telling eindigde. Dit houdt gewoon in dat de wereld zou vergaan in 2000, maar dan bij de maya's (wat om de een of andere reden nog spectaculairder zou zijn).

Overigens zouden ze zich misteld hebben, de maya-kalender eindigt pas in 2027... maar Busted is in 3000 geweest, dus dat doet er allemaal weinig toe.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: 2012 laatste nieuws?

Zoals 317070 al zegt is 2012 niets meer dan een (waarschijnlijk foutief berekende) einddatum van de cyclus van de kalender van de maya's. Het had voor hun simpelweg geen zin om nog een cyclus te maken, dat zou wel in 2012/2027 komen.

Dat gezegd hebbende en gezien alle andere topics opver 2012 die er al geweest zijn kan hier mooi een slotje op.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten