Verwarmen van zwembad dmv brandstofcel

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Verwarmen van zwembad dmv brandstofcel

Hallo,

Het volgende probleem doet zich voor:

Ik ben voor school met een opdracht bezig waarbij ik met klasgenoten de warmtevoorziening van een zwembad moet realiseren.

Het is de bedoeling dat ik een brandstofcel zoek die de minimale en de maximale warmtevraag kan opbrengen. Er zullen dus meerdere brandstofcellen aan te pas komen.

De minimale warmtevraag van het zwembad: 111 MJ/uur

De maximale warmtevraag van het zwembad: 777 MJ/uur

De zoektocht naar brandstofcellen op internet valt een beetje tegen. Ik ben er een paar tegen gekomen, maar daar wordt weet niet de warmteopbrangst gegeven, alleen de elektriciteitsproductie van het ding.

Kan iemand mij helpen, of is er iemand bekend met brandstofcellen?

Met vriendelijke groet,

Casper

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Verwarmen van zwembad dmv brandstofcel

De zoektocht naar brandstofcellen op internet valt een beetje tegen. Ik ben er een paar tegen gekomen, maar daar wordt weet niet de warmteopbrangst gegeven, alleen de elektriciteitsproductie van het ding.


Een brandstofcel is ook helemaal niet bedoeld om warmte te genereren. Wat is nou precies de bedoeling? Stroom opwekken en daarmee het zwembad verwarmen, of wil je daarvoor de restwarmte van een brandstofcel gebruiken?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 2

Re: Verwarmen van zwembad dmv brandstofcel

Een brandstofcel is ook helemaal niet bedoeld om warmte te genereren. Wat is nou precies de bedoeling? Stroom opwekken en daarmee het zwembad verwarmen, of wil je daarvoor de restwarmte van een brandstofcel gebruiken?
Marko,

Het is de bedoeling dat de restwarmte van de brandstofcel gebruikt wordt om het zwembad te verwarmen. De elektriciteit is nu nog even niet van toepassing.

groet,

Casper

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Verwarmen van zwembad dmv brandstofcel

If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer